Hööks ridoverall

P

piggis_83

Funderar på en sån till vintern. Hur är den att rida i o ha i stallet? Är den värd 1100 kr?
 
Sån vill jag också ha..!
Ingen som har vart och klämt på den och kollat hur den är? :)
 
jag har just fått en sådan av min medryttarhästs matte som tack för hjälpen i sommar. det är för varmt för att använda den nu såklart, men den är superskön och snygg tycker jag! har en "jobbar overall" som inte är särskilt tjock som jag ridit i kalla dagar och den är det varmaste jag ägt! Overaller värmer mycket bättre än tvådelade plagg. Gosigt känns det också. :)

Jag har en medium, är 168cm lång och smal. Passar perfekt i armar& ben, lite pösig i ryggen, men inte så det stör, dessutom vill man ju ha rum för säkerhetsvästen så den
är nog lagom.

Skoningen känns tunn och jättemjuk, vet inte hur hållbar den är. Den känns inte så slitstark som barnoveraller. Priset är nog ganska rimligt. (Tänk på att det liksom är byxor& jacka i ett)
 
Den verkar otroligt mysig! Och praktisk, har tyvärr inte provat den eller ens klämmt på den lite, men om jag skulle ha en egen häst så skulle jag definetivt köpa en! Hellre det än att frysa :rofl:
 
Ja det verkar ju va mkt "finesser" på den. Hmmm svårt....
 
äh. lite onödigt att köpa har jag på.
Finns ju scoteroveraller som är både billigare och varmare.
Sån ska jag ha..! kostar från typ... 600 tror jag. (pappa sa nåt sånt)
Det är nog ett bättre alternativ för mig iaf.
:bump:
 
Åhh det låter ju bra för mig med. Men var köper man såna då??? :confused:
 
Typ.. Obs! och lite såna kedjor.
Finns på granngården och järnia också tror jag.

Finemang :D
 
En sådan overall(skoter) tänker jag också införskaffa, herregud jag ska ju bli norrlänning(luleå) på riktigt!
 
va?! Norrlänning?
haha.
nädu, jag bor i urskogsvärmland, och jag åker INTE längre norrut än torsby.
:D
 
ja för mig får du bo vart som helst, om du läser igen så skrev jag..

JAG ska ju bli norrlänning på riktigt ! med det menas att JAG ska flytta till Luleå ;) :p
 
Jag har en scoter overall som jag ridit i dom sista 8åren. Men då får det bli barbacka ritter. Scoteroveralle rär itne gjorda för att rida i. Sen kostar dom mer än 600 kr om det är lite kavlite :(
När den jag har går sönder så ska jag köpa en från hööks!
 
nähej..?
Jag har ridit i förra hästskötarens scooteroverall, och det var superfinemang :)
 
Hej.
Jag tycker det är lite obekvämt och skavigt att rida i den med sadel. Men jag är lång och måste ha en störrestorlek, L tror jag, fast dam. Så den är lite pösig. Kan ha lite med det att göra.
Jag tror att höökds är bättre att rida i, det är ju det den är gjord för. Scoter overallen är nog tåligare än hööks.
 
Jag tror också att man ska satsa på en overall som är gjord för att rida i. Skoteroveraller är supersköna att jobba i stallet med och gå ut på promenader i, men tvivlar på att det skulle fungera att rida i ordentligt. Jag har fått den uppfattningen att skoteroveraller i bra kvalitet kan kosta bra mycket mer än 600 kronor, men det är det värt!

Själv har jag termoridbyxor på vintern och det funkar bra, men är lite sugen på att köpa overallen eftersom den verkar mysigare... :smirk:
 
Jag köpte en skooteroverall för 500 spänn förra vintern. Kanonvarm och skön att rida i och inte var det halt i sadeln heller. Kvaliteten var väl inte den bästa och man blir blöt under dragkedjorna om det regnar eller snöar.
Det finns säkert bättre kvalitet som håller vätan ute, men då kostar dom nog en bit över 1000-lappen också.
Jag har köpt Hööks overall i år och får väl använda fjolårets i stallet.
Hööks verkar väldigt varm och skön, sen har den ju väldans snygg färg i år också :) Om du vill ha en så får du nog slå till snart, för dom lär gå åt.
 
Hej!
Jag har en sådan, förra årets modell, funderar på att ge bort den till mammsen och köpa en ny, för den vart en aning stor att rida i, köpte för stor storlek!

Vilket fall som helst så älskar jag den, hur skön som helst och lagom varm för vårat klimat, mycket praktiska fickor, för allt möjligt, en mobilficka, göör bra så slipper mobilen frysa.. :D hm..reflexerna är också super, helt :D ok luva som gick Över hjälmen, jätte bra när det blåser! Sen att den är helskodd gör också sitt, provade en annan overall innan jag köpte denoch den kom från lantmännen men gud vad jag gled runt i sadeln och inte kunde jag rida barbacka med den,höll på åka av i skogen där det var upp och ner, ingen hitt! sitter som jutet med den.

Ända jag tyckte inte var bra var att den hade förkorta ben i storlekarna. Man vill ju inte att den ska åka upp till knäna fast det är resår under när man rider, jag köpte därmed large, skulle nog haft medium..för benens skull men den blev då klumpig att rida i, kände mig som en michelingubbe..och jag är inte lång, inte mer en 170cm så det ska jag klaga på att benen bör vara längre..
Men annars är det gör skön och snygg!
Rekomenderar den!

Ha d!
 
Jag har köpt mig en scooteroverall i helgen.
Mysig och varm och skön :love:

550 kronor fick jag betala för den.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag rider WE och fälttävlan, har en mellanpris hoppsadel som ligger ok på hästen men oskön för mig att sitta i samt en äldre...
2
Svar
24
· Visningar
1 932
Senast: AbCdE
·
Utrustning Liten spinoff på tråden om att rida ut. En av mina mardrömmar när jag rider ut är att jag ska trilla av och hästen ska sticka så att...
Svar
5
· Visningar
698
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 508
Senast: lizzie
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 293
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp