Höstföräldrar 2023

Oj. Din stackare. Vad hemskt det låter. Hoppas allt går bra och att du får reda på vad som hände

Det var en cysta. En gulkroppcysta som troligen uppstått efter jag ägglossa. Jag kan få ont igen och det går ofta över runt v.14.

Jag fick dock se en levande liten Ärta där inne. Blev så glad att tårarna rann :heart
Efter i morse trodde jag att det var kört. Sån smärta har jag inte upplevt på väldigt länge. Vill inte ha så ont igen.
 
Det var en cysta. En gulkroppcysta som troligen uppstått efter jag ägglossa. Jag kan få ont igen och det går ofta över runt v.14.

Jag fick dock se en levande liten Ärta där inne. Blev så glad att tårarna rann :heart
Efter i morse trodde jag att det var kört. Sån smärta har jag inte upplevt på väldigt länge. Vill inte ha så ont igen.
Skönt att det "bara" var en cysta! Vet att det kan göra fruktansvärt ont, så inte så bara. Men att Ärtan mår bra 🤗
 
Jag är fortfarande fast i illamåendeträsket.
Surar halva dagarna över att det är så fruktansvärt orättvist, jag vill också må bra och vara aktiv.
 
Jag är fortfarande fast i illamåendeträsket.
Surar halva dagarna över att det är så fruktansvärt orättvist, jag vill också må bra och vara aktiv.

Så jobbigt du har det.
Även fast jag inte mår direkt illa så är detta jobbigt på andra sätt. Är så trött att jag knappt orkar med nånting. Totalt förlamande. Blev något bättre efter att jag började med järn men fortfarande jobbigt och så detta eviga pinkade på nätterna, blir galen på att aldrig få sova. Tidigt vaknar jag också :sleep:
 
Efter det som hände i måndags bestämde vi oss för att berätta för dottern att hon ska bli storasyster. Hon blev väldigt glad och ställde tusen frågor.

Hon var mest bekymrad över att hennes mormor och morfar och farmor och farfar inte skulle vara hennes längre och att inte få sova med mig längre men jag försäkrade henne om att hon inte skulle behöva sova själv om hon inte vill och att både mor och farföräldrar fortfarande skulle vara hennes. Skillnaden är att hon nu behöver dela dom med någon annan och att bebis kommer behöva en massa uppmärksamhet från mig och omvårdnad som hon även får ta del av och hjälp till med om hon vill.
 
V.10. illamåendet är tillbaka. Som att det inte räckte med allt annat. Har haft ytterligare ett "anfall" till pga cystan och denna gång gjorde det till och med ondare än förra gången.

Typ två veckor kvar till kub. Så denna vecka ska jag till vc för att ta prover. Ser fram emot att se Ärtan igen.
 
Nästa torsdag är det dags för kub. Jag känner mig väldigt ogravid men maken säger att jag är snäll som ett lamm så gravid är jag nog :D

Känslig är jag också. Igår försvann en person från staden jag bor i och jag blev helt förstörd. Rädd för att personens barn skulle förlora sin ena förälder och sorgen de skulle känna. Tack och lov hittades personen efter ett par timmar. Då kunde jag andas ut. Hade absolut gått sönder lite om polisen hittat hen död. Dessutom leker min dotter med personens barn så det kändes lite extra.
 
Vi kör väl en kur penicillin när vi ändå håller på. Det är att fantastiskt att vara gravid ändå.

Hitills har jag hunnit med
X antal psykiska sammanbrott pga velig . Första tre veckorna spenderades i sängen då jag mådde riktigt pyton mentalt.
Illamående såklart men milt.
Besök av ambulans och senare bekräftad cysta. Tre riktigt smärtsamma "anfall" på två veckor. Hua!
Blodtrycksfall, var riktigt läskigt att ramla ihop i köket.
Smärtsamma förstoppningar troligen på grund av järntabletter, kul osv.
Och nu urinvägsinfektion.

Vad mer kan den här graviditeten ge mig?
 
Ett friskt barn :heart

Hör cystan ihop med graviditeten eller finns den där ändå?
Läskigt i allafall att ramla ihop och ha såna smärtor - kommer du behöva ha såna symtom hela graviditeten? Jag lider med dig

Cystan kommer förhoppningsvis försvinna, läkaren sa nåt att den finns där pga ägglossning och att kroppen inte riktigt förstått att jag haft ägglossning redan så blåsan vid ägglossning finns kvar, rörigt förklarat. Har ej känt av den på ett tag så den kanske redan är borta. Jag ska på kub på torsdag så ska lite fint fråga om de vill kika en snabbis.
 
Jag är nervös inför kub. Med dottern var jag aldrig det minsta nervös för någonting, i alla fall inte när hon låg i magen, men nu är det många oroliga tankar.

Jag har ju gått på ganska mycket mediciner i början på den här graviditeten, i alla fall enstaka gånger på grund av smärtor (alla har blivit godkända av läkare innan förtäring), tänk om det skadat Ärtan?
 
Jahaja, när mina p-piller tog slut i februari och jag hade typ tusen saker att göra så uppstod planen (i samråd med partnern ska väl förtydligas) "det är lugnt, vi vill ju ha syskon någon gång och det kommer ju ta lite tid ändå och visst, det finns då en risk för en unge till redan i november men den risken lär ju vara pytteliten!". Japp, den vattentäta planen. Och sen spolar man fram lite tid och kan under tiden om man vill skratta åt naiva human som tänkte att det var värst vad mensen tog tid på sig att komma tillbaka den här gången och vilken tur att vi drog igång i tid för med den här takten så lär det dröja innan det kan bli syskon. Och sen är man framme vid häromdagen när jag blev så groteskt hungrig, åt middag och var precis lika hungrig efteråt, och för första gången blev misstänksam.

Så, ja, ett test senare och här är jag. Gravid men ingen aning om vecka eftersom det inte finns någon mens att räkna från. Rimligen (om det lilla embryot hänger kvar förstås) beräknad ankomst i november-december, så jag får se om jag blir kvar i den här tråden. Magkänslan säger snarare november än december men å andra sidan har magkänslan ju uppenbarligen inte varit på topp det senaste :laugh:
 
Tiden går så fort ändå. Går in i vecka 14 idag. Jag undrar så vad det är för liten filur där inne. Är det en pojke kanske eller en till flicka? Jag är så nyfiken. Men får vänta till slutet av maj, för länge tycker mitt otåliga jag.
 
Humöret just nu skojar man inte bort. Småsaker som om någon andas för högt eller om en katt skriker gör så det går ilskna kårar längst ryggraden. Blir nästan rädd för mig själv.

Skällde ut min mamma häromdagen när hon som vanligt la en kommentar om att vi har dåligt städat hemma. Det ligger leksaker överallt men vi har ju också en 6-åring hemma så det är ju inget märkligt och jag brukar inte bry mig men nu brann det. Hon blev väldigt förvånad 😅
 
Även jag joinar här inne, känns stort!

Vi väntar vårt första barn, beräknad i oktober, inne i vecka 14+ någonting :angel1:
Vi har valt att göra NIPT vilket inte visade på några avvikelser, valde också att ta reda på kön samtidigt.
TUL såg finfint ut, så nu är det väl bara att vänta :D

Första trimestern var lite jobbig, en bakomliggande illamående som störde mig, lite grumpy och väldigt trött. Men det har vänt nu.
 
Jag lyckades haffa en återbudstid så har nu gjort ett UL för att åldersbestämma lilla embryot och den här gången hade tack och lov magkänslan rätt, jag är redan framme i vecka 9 (8 +4) så beräknad ankomst blir mitten av november. Helt sjukt att det är typ en vecka sen jag fattade att jag var gravid och nu är 20% redan avklarat :D

Annars har minnena av förra graviditeten plötsligt dykt upp, och framförallt allt jag inte kunde äta på grund av halsbränna. Te, godis, chips, friterat (jag älskar pommes frites :arghh:), fil och andra mjölkprodukter, och massa fler saker. Typ allt som är gott. Jag försöker njuta extra mycket av sånt nu och hoppas att halsbrännan blir lindrigare dem här gången.

Jag gjorde nipt vid min förra graviditet och planen är att göra det igen, men vi väntar till v 12.
 
Besökte ett riktig stad idag för att handla några grejer. Gick en lång omväg efteråt för att kunna gå in på Max och köpa en stor pommes frites och dipp. Sjukt gott!

Och på ett lite mer uppenbart gravidtema så har jag mått så oförskämt bra idag, inget illamående, inga hungerattacker, inte varit snortrött. Hoppas att det håller i sig!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jaaaahapp.. jag startade en tråd för ett tag sen om hur man ska veta om man vill ha fler barn eller inte. Jag har två sen innan och...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 210
Senast: Fille
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 074
Senast: bumpo
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 195
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 745
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp