Höga hjälmar.....så fult....hjälp mig1

lakrits

Trådstartare
Jag behöver köpa en ny hjälm men alla hjälmar jag provat hitills är så jä**a höga.
Man ser ju ut som ett ufo i dom.......

Finns det nåt märke där hjälmen inte är så hög?
Ser ju urdumt ut.

Ni får gärna lägga in bilder på era hjälmar eller på de som är lite lägre.

Sv: Höga hjälmar.....så fult....hjälp mig1

Ja, visst gör man:crazy:

Min klassiska sammetshjälm som tyvärr måste bytas ut ser helt normal ut, det är en Olympic, kostade ca 600:-

Sedan har jag en hopphjälm - lättvikts i sammet och med läderhakband - från Hansbo som också ser helt OK ut, ca 900:-

Jag har provat det mesta - men ser alltid ut som ett UFO i lite mer moderna hjälmar. Men har iofs inte provat några i 3000:- klassen:angel:

min owen "john Whitaker" riding hat är inte så hög men å andra sidan kostar den ju typ 3000kr så det är ju mkt pengar ... annars är ju gpa hjälmarna fina med .. men blir ju iof lätt att amn ser ut som en svamp i dem istället många av dem e ganska breda :) hade själv svårt att hitta en bra men den gillar jag iaf dock dyr men får väl hoppas på att den e extra bra när jag åker av istället :)

Den tycker jag man ser ut som ett ufo i! I alla fall jag! ;)

Åhhh gick in här för att skapa en precis likadan tråd och så fick jag syn på din! Fler med mitt problem alltså. Jag har strl 57-58 på mina hjälmar det är väl inte onormalt stort så att man ska se ut som ett UFO. Men det gör man verkligen! När blev hjälmarna så "stora". Upplevde inte att de var de för bara 10år sedan....

Finns det någon ventilationshjälm som inte ser stor ut?

jag vill ha en dressyr hjälm som är "nätt" i modellen, vilket inte är helt lätt att hitta.......jag har väldigt smalt ansikte också så jag ser helt mogo ut i dom höga/breda hjälmarna....:cry: :cry: :cry: :cry:

de e jätte svårt att hitta nätta hjälmar nu .. om man jämför de äldre hjälmarna med nutidens så är dem mkt tunnare ... så dem nyare skyddar väl bättre för hoppningsvis men hästgallerian brukar ha mkt mer nätta lite mer ekxklusiva hjälmar.. men då kostar dem ju en slant med...

jag har strlk 58 i huvud strlk och jag ser inte ut som en svamp i någon hjälm! har då en JW hjälm, en GPA Titan och en champion showring!

*kl*

WOW...det är inte bara jag som har problem alltså???

Jag har kollat på de här ventilationshjälmarna,,,de är ju inte så höga....men känner lite att det är "fel" hjälm att komma med....rider ju western liksom,,,tycker den mer passar till hopp.....:crazy: :o :smirk:

Ja,,,lite löjligt kanske.......men ändå:crazy:

nix not only you...men camouflera en gpa vet jag :) :angel: haha im bighead not joking...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 206
Senast: super
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Presto
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka