Höja tak på transport!

Elsa2000

Trådstartare
Ja, kan man göra det?
Rent praktiskt borde det gå då jag har en valeryd med kapelltak.
Men får man göra det?:confused:

//Elsa :)

Sv: Höja tak på transport!

Ja, kan man göra det?
Rent praktiskt borde det gå då jag har en valeryd med kapelltak.
Men får man göra det?:confused:

//Elsa :)

Japp man kan höja taket, inte speciellt svårt på ditt tak om det är en sån stålställning?
Bara svetsa på en förhöjning och sy upp ett nytt kapell med längre sidor.
Har själv svetsat om ställningen på en bekants släp som också hade kapelltak.

Japp man kan höja taket, inte speciellt svårt på ditt tak om det är en sån stålställning?
Bara svetsa på en förhöjning och sy upp ett nytt kapell med längre sidor.
Har själv svetsat om ställningen på en bekants släp som också hade kapelltak.

Ja, precis så tänkte jag också, men finns det nåt som säger att man inte får göra det? Eftersom det inte står nån höjd i reg.papprena, måste man då besikta om den? Hur mycket höjde du/ni den? Kan det bli obalans om man höjer för mycket? Typ 20 cm?

//Elsa:)

Ja, precis så tänkte jag också, men finns det nåt som säger att man inte får göra det? Eftersom det inte står nån höjd i reg.papprena, måste man då besikta om den? Hur mycket höjde du/ni den? Kan det bli obalans om man höjer för mycket? Typ 20 cm?

//Elsa:)

Jadu, eftersom det inte var mitt släp utan jag bara utförde arbetet så har jag faktiskt inte brytt mig om om man får eller måste reg. besikta om den.

Nu var det några år sen men minnet säger att vi höjde ca 20 cm.

Obalans kan det alldeles säkert bli om det blir skrangligt, men om man gör det rejält och det sitter så kan jag inte tänka mig att det ska bli problem.

Min bekanta använder fortfarande sitt släp och jag har då inte hört ngt negativt om något så jag tolkar det som att det blev bra.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
798
Senast: Tuvstarr
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma... 2 3
Svar
54
· Visningar
1 920
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet... 7 8 9
Svar
163
· Visningar
9 106

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka