Hon dricker inte !!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare soffeloffan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 909
S

soffeloffan

Lille Tova som är nu 8.v dricker inte !! :confused:
Vet någon vad det kan bero på ? Vi fick hem henne 2/1.
Men hennes Foder blötas upp med nästan 1 dl vatten, och hon äter Filmjölk till Lunch två gånger om dagen + då sina 2 dl vatten i Torrfodert ! :cool:

Tacksam om svar :devil:

Sv: Hon dricker inte !!

hon är väl inte törstig?
Min tik dricker inte ofta.. hon är precis som hennes matte :p Jag dricker inte ofta... hon är som mig, dricker när hon är törstig, inte bara för att dricka... :p
Med tanke på att din lilla 8 veckors får 2 dl vatten i maten o filmjölk så tror jag hon får den vätskan hon behöver (?) Ska inte säga helt säkert men tror det iaf :)

Din valp får tillräckligt med vätska med maten.

Mina dvärgschnauzer ser jag nästan aldrig dricka under vinterhalvåret medan min beauceron dricker gannska ofta.

Under sommaren när det är varmt dricker alla hundarna mycket mer vilket ju är helt naturligt.

Skönt att höra att det inte är någon fara ! :rofl:

Normalt vätskeintag för hund är ca 50-60 ml/kg/dygn.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
854
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 555
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 150
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
909
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka