Bukefalos 28 år!

Hon duschade min katt och använde parfymerat schampo!

Skjøldur

Trådstartare
Igår hämtade jag min honkatt Vessla hos en hankattsägare. Dom vackra två hade haft sitt "kärleksnäste" ute i stallet. Stallet var obebott - inga hästar - men rätt dammigt. Löpande katter tänker ju inte på att hålla sig rena så hon hade rullat sig och lortat ner sig ordentligt. Då löpet var över och jag skulle hämta så tyckte hankattsägaren att hon borde fräscha upp min misse. Hon fick sig en dusch blev schamponerad med någon slags vanligt parfymerat schampo, avsett för kvinnor och inte katter! Jag kände det direkt jag såg min katt - på flera meters håll, så hur ska då den där parfymen kännas i en kattnäsa? Jag skällde på hankattsägaren för att hon inte bett mig om lov! Jag hade aldrig gett henne lov att duscha min katt, än mindre använda stink-schampo. Jag har bara badat en katt förr och då var det pga hon hade fått olja på hela nedre delen av kroppen - då var jag ju tvungen att hjälpa till. Jag håller inte på och ställer ut, för er som gör det är det kanske en merit att katten är extra ren...
 
Men va?

Klart hon vill lämna tillbaka en katt i samma skick som hon tog emot den.
Jag badar mina katter och alla schampon jag använder är parfymerade. De luktar ju jättegott en vecka efteråt.

Andas. Det finns värre saker här i världen än att katten luktar gott i några dagar...
 
Det finns definitivt tillfällen då jag önskat att hankattsägaren hade badat katten så jag slapp sitta timmar i bil med en stinkande hona. Vissa hanar strilar massor när de får para (som väl är inte mina egna). I det här fallet blev det 4 h bil/färja och sen direkt in i duschen för fröken. Hon luktade som om hon varit på festival en vecka :meh:

Dock är det självklart att man frågar först, och jag har själv aldrig badat en gästande hona. De är ofta lite uppvarvade när de är på besök i främmande katteri, och då vill jag krångla så lite som möjligt.
 
Det finns definitivt tillfällen då jag önskat att hankattsägaren hade badat katten så jag slapp sitta timmar i bil med en stinkande hona. Vissa hanar strilar massor när de får para (som väl är inte mina egna). I det här fallet blev det 4 h bil/färja och sen direkt in i duschen för fröken. Hon luktade som om hon varit på festival en vecka :meh:

Dock är det självklart att man frågar först, och jag har själv aldrig badat en gästande hona. De är ofta lite uppvarvade när de är på besök i främmande katteri, och då vill jag krångla så lite som möjligt.

Jag skulle inte heller ha nått emot ett bad, men vill gärna veta innan.
 
Nu efter tre dagar hemma så luktar hon fortfarande parfym än om inte lika starkt och hon tvättar sig mycket mindre än vanligt. Antagligen för att hon inte gillar att sticka nosen i pälsen då den luktar så. Jag skulle kunna bada henne men tror inte hon skulle gilla det något vidare så jag avvaktar.
 
Jag tror faktiskt inte att katten bryr sig nämnvärt. Min äldsta katt får Dermoscent spot on varannan vecka, annars får hon himla tråkig päls. Tyvärr har fransoserna bestämt sig att medlet inte bara ska ge en bra päls utan även lukta gott (och mycket). Katta bryr sig inte. Jag är nog den enda som stör mig.
 
Jag tror faktiskt inte att katten bryr sig nämnvärt. Min äldsta katt får Dermoscent spot on varannan vecka, annars får hon himla tråkig päls. Tyvärr har fransoserna bestämt sig att medlet inte bara ska ge en bra päls utan även lukta gott (och mycket). Katta bryr sig inte. Jag är nog den enda som stör mig.

Provat Allerderm spot-on istället? Samma sak men utan parfym.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp