Hon och hästen anfölls av vildsvin

Cissi Hansson och hennes häst attackerades av två vildsvin i en hage utanför Rinkabyholm. Hon var ute och tömkörde sin gamla islandshäst i en hage nära Boholmarna vid tiotiden på tisdagen, när hästen plötsligt blev stirrig. – Jag vänder mig om och ser fyra jättestora grisar nere vid vassen, ett 50-tal meter från Boholmsvägen. Jag tänker att jag måste bort därifrån, då kommer två grisar och ... ...

Källa / Läs mer:
http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/hon-och-hasten-anfolls-av-vildsvin(3648299).gm
 
Sv: Hon och hästen anfölls av vildsvin

Precis! Och vill man inte att vargen ska riva ens djur så kan man bara stängsla in dem innanför ett vargsäkert staket.

Sorry för trådkap, men jag kunde inte låta bli :D Ska inte fortsätta med någon form av vargdiskussion här efter det här inlägget.
 
Sv: Hon och hästen anfölls av vildsvin

Du menar att hela skåne skulle bestå av elstängsel då eller ? Och våra lövskogar kan vi hälsa adjö till och bara plantera in tall och gran där också eller......
Inte ens eltråd håller de största bestarna borta, vi har massor av svin här eftersom ett av ställena som födde upp i hägn och bara råkade tappa bort ett antal svin varje år finns några km bort härifrån. En av grannarna har haft otaliga besök i sin trådgård där de vänder hela gräsmattan på en natt och ja hela trädgården är stänglad med elstaket exakt efter hur det skall stängslas till gris men hjälper föga på de riktigt stora bestarna som vi har en flock av här de verkar helt imuna mot elen.
 
Sv: Hon och hästen anfölls av vildsvin

kan ja skicka karln till din granne nästa gång vi hälsar på i skåne ??? :p
han är nöjd å får jaga så kan ja kika på hästar ifred :d
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En cyklist i närheten ridskolan i Ingelstorp upptäckte en häst som hade hamnat upp och ner i ett meterdjupt dike på torsdagsmorgonen -...
Svar
0
· Visningar
409
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Klockan tio på måndagen påbörjades en sökning efter den försvunna ridskolehästen. Några timmar senare hittades han. Under dagen...
Svar
0
· Visningar
557
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den ridskolehäst som försvann från ridskolan Udden i fredags hittades under måndagen vid en sökning. Hästen var dock så svårt skadad att...
Svar
0
· Visningar
429
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Cissi Hansson i Rinkabyholm utanför Kalmar attackerades av vildsvin när hon var ute och tömkörde en häst häromdagen. ... Källa / Läs...
Svar
1
· Visningar
911
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp