Hööks bettlösa träns

krullidutt

Trådstartare
Någon som har det ? Finns längst bak i katalogen.
Är ni nöjd med det isåfall ? Jag rider min häst med hack men skulle vilja pröva något utan skänklar.

Sv: Hööks bettlösa träns

menar du sidepull..så e de jättebra.
har de på min häst o hon går jättebra med de.
dessutom e de snyggt.

Jag skulle vilja ha det men verkar svårt att få se det i en butik. Tydligen har de inte tagit in så många :confused:

vad jag förtåt så är det som hööks säljer längst bak i tidningen ett betless bride och på westernsidorna är ett sidepull. Det är skillnad på de två. Ett betless bride har som remmar bakom ganashen o nedåt typ och ett sidepull styr man endast genom ett nos rep som sitter på tränset. Finns betless bride även på www.equicomfort.se och www.stallvra.se . Vanliga western butiker brukar sälja sidepull.

Då är det ett bettless bride jag är sugen på...
Någon som använder det ?

Rosenlund skrev:
Någon som har det ? Finns längst bak i katalogen.
Är ni nöjd med det isåfall ? Jag rider min häst med hack men skulle vilja pröva något utan skänklar.

Vad är det du inte är nöjd med när du har hackamore? Något som inte fungerar? Blir nyfiken... Jag rider mest mina hästar på hackamore, sidepull och med repgrimma (fungerar super, dessutom smidigt på långritter om man stannar och fikar :idea: ). Har i princip bara bett vid "riktig" träning, för att jag måste ha det på tävling.

Alazan - nyfiken, vad för sorts häst har du? Döpte ett arabsto till Alazan för typ 6-8 år sedan...

Kram

Jag skulle vilja prova utan skänklar...
Känna hur det funkar utan hävstångseffekten.
Hon funkar inte så bra på bett utan det går bättre utan.
Jag är nöjd med hacket men känner att det skulle vara bra att kunna byta också.
Repgrimma tror jag dock att det dröjer innan jag provar:angel:
Hon är mycket pigg i skogen.
Mvh Rosenlund

Hej!
Har inte prövat bettless, jag ridar med en ridgrimma, lite som en typ mjuk ridkapsun, funger hur bra som helst! Kolla den här: www.charismahorse.se. Jag red min fd häst med hackamoore, och kände att skaglarne ibland var lite för mycket, men anvende den i skogen - det var också en väldigt pigg häst ute!! Min nuvärande häst går bara med ridgrimman (hoppar också med den:bump: !), och bett använder vi bara ibland om vi ska träna lite dressur! Lycka till!

De är så skamlöst dyra bara, de bäettlösa tränsen ;___;

Rosenlund skrev:
Jag skulle vilja prova utan skänklar...
Känna hur det funkar utan hävstångseffekten.
Hon funkar inte så bra på bett utan det går bättre utan.
Jag är nöjd med hacket men känner att det skulle vara bra att kunna byta också.
Repgrimma tror jag dock att det dröjer innan jag provar:angel:
Hon är mycket pigg i skogen.
Mvh Rosenlund

Min andalusier är också väldigt pigg ute, red bara med bett förut och korta tyglar (på tiden som hopp/dressyr ryttare), men sen började jag med western och lärde mig att rida på långa tyglar och mest använda sits och röst, och vilken skillnad! Vips så kunde man rida i repgrimma ute. :D Eftersom jag knappt använder tyglarna (och därmed heller inte behöver ett bett) så lyssnar han väldigt mycket när jag väl tar i dem. Och jag kan inte beskriva hur fint det är att rida en häst som lyssnar så :banana:

Jag har provat det, tyckte det var skit. Lädret som korsas under ganaschen skulle nog vart i rundläder eller nåt istället så att det gled igenom ringarna lättare. Blev ingen eftergift öht.

Jag har ett precis likadant Bitless Bridle som dom har på Hööks men köpte det i en annan affär funkade bra ett tag men det började skava.. :mad: så nu rider jag mest med vanlig grimma :D

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
500
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
462
Senast: Sryoqwe
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 235
Senast: Reshästen
·
Utrustning Hej! Har en häst som vill ridas på hackamore eller kombinationsbett. Finns det bra träns för detta? Vanliga träns tycker jag åker fram...
Svar
10
· Visningar
439
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur