Sv: Hööks billiga sadel
Min kompis har en hööks allround , den svarta med gul tråd typ..Hon köpte den precis när de började sälja den mode3len(typ 2 år sedan skulle jag tro). Jag har sett o ridit i sadeln o måste faktiskt säga att den kanske inte är så dum ändå. Den är inte så hård o sitta i men man får ju inget vidare stöd i den(jag rider mest i dressyr sadlar) Lädret är lite "pappigt" men det har hållt sig snyggt o inga sömmar har gått upp, den ser knappt använd ut, förutom att stropparna förlorat lite färg.Vet inte om min kompis hade tur men sadeln va fin i stoppningen också jämn o inte alls hård, har hört en del andra som haft oturen att fått"måndags exemplar" Dessutom så tycker jag kanalen är bred o bra, mkt bredare än en del andra budget sadlar.
Visst tyckler jag kanske lite som många andra att begagnade kavlites sadlar eller syntet sadlar kanske är bättre! MEN många som skriver att denna hööks sadel är skit har kanppt sett sadeln o ännu mindre provridit i den. Kan förövrigt rekomendera hööks syntet sigma sadlar, hade en sigma dressyr förut o den va betydligt skönare än lädersadeln min kompis har.