Hööks färgade stigbyglar, någon som har?

Alexandra_W

Trådstartare
Är det någon som har Hööks färgade stigbyglar och kan berätta HUR mycket färg de släpper? Jag är rätt skeptisk när de själva på pekar att de kan släppa färg på slitytor. Googlat lite men bara hittat en person som uttalat sig om 'långtidsanvändande', och där var stigbyglarna INTE en vacker syn färgmässigt efter (enligt ägaren) '6 månaders användning med pedantskötsel'.

Sv: Hööks färgade stigbyglar, någon som har?

jag har INTe köpt o komem rinte köpa. kollade på dem i affär där inte en enda inte hade bortskavd färg, min vän frågade en som jobbade som svarade "men de släpper färg bara vi sätter på larmet/lapparna"
så tror väl inte de håller för sitt ändamål :crazy:

Lite det jag var rädd för. Jag blev ju som sagt skeptisk när de själv säger de kan släppa färg. De röda jag kikat på i butik har inte haft släpp dock.

Men när man googlar och hittar sånt här blir man ju ännu mer skeptisk
http://jessiejump.blogg.se/2011/january/hooks-stigbyglarna.html

Men då verkar det som resultatet ovan inte är 'otur' då, utan att färgen är kass. Konstigt bara att de överlevt i sortimentet så länge. De är ju inte *så* billiga heller liksom.

Om man tvunget vill ha dom så kan man väl dra över dom med ett genomskinligt topplack kanske, förslagsvis i sprayform? :idea:

Om du vill ha färgade stigbyglar i aluminium så leta efter sådana som är anodiserade för då släpper inte färgen :)

Alt så letar du upp ett par ofärgade som du vill ha och lämnar iväg det, brukar kosta typ en 50-lapp om de gör det samtidigt som de ska färga något annat..

jag har dom blå och färgen har inte trillat av nånstana på dom. däremot så har jag kompisar som har likadana och deras ser hemska ut. antar att jag har fått ett par undatag.

Behöver eg inte alls vara i aluminium. Jag är nöjd 'bara' jag har ett par röda stigbyglar. Och helst utan att betala 1000+ kr för dem :devil:

Jag har ett par från Intec. Röda, och ledade, vilket känns bra ur säkerhetssynpunkt, betalade lite under 1000:- för dom.

Är nöjd, även om de inte kan möta sej med Sprenger BB som jag hade tidigare.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 567
Senast: alazzi
·
  • Låst
Islandshäst Efter att ha lusläst annonser, kollat uppgifter/färger mm under ett par månaders tid så har jag jag sett en hel del tveksamheter... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
13 917
Senast: Boj
·
J
Ekonomi & Juridik Vi skal lämna en 5 åring på foder, og vil bare fråge är om denne avtal är bra och täckar som den skal. Jeg har lagt lite till från en...
Svar
2
· Visningar
1 246

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka