HOPP/ALLROUNDsadlar för kort rygg?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Narcissus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 848
N

Narcissus

Ni som har hästar med kort och rak rygg, vad har ni för hopp el allroundsadlar? Dom märkena som passar min häst i dressyr (det var bara två, Globus och Albion) passar inte i hopp. Albion har jag inte provat alla sadlar av än, men hoppsadlarna blir lite för små för mig om dom ska passa honom.

Några förslag?

Sv: HOPP/ALLROUNDsadlar för kort rygg?

Min kort och rakryggade häst har en Griffin Robert Whitaker stl 17,5" och den ligger bra. Hon är ca 118 cm från manke till svans.

Men deras sadlar är väl ganska långa? Mätte en av deras hoppsadlar (kanske var en allround, vet inte.. ) och dom var 50-51cm 17,5". Min häst kan inte ha mer än 48cm på dressyrsadel, och kan inte ha mer än ca 46 på hoppsadel (om den inte är så framåtskuren)

Passar bra på min häst i alla fall.

har en pålle med väldigt kort rygg, ska åka och prova en wintec sadel snart (med cair system) får se hur det fungerar!

/ullis

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 663
Senast: morgaine
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
404
Senast: Freazer
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 525
Senast: Idaw83
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 081
Senast: Barret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Guldfasanerna