Hopp Vojlockar !!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Skimraa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 872
S

Skimraa

jag och min kompis satt och kollade i en massa gamla häst böcker.
Då stod det att det fanns dressyr och allround vojlockar men hur såg hopp vojlockar ut :confused:

tacksam för bilder och svar !

Sv: Hopp Vojlockar !!

Säkert bara mer framskurna än allrounden. Eller så menar de hopp schabraken som är korta!

Jag kan inte minnas att jag sett hoppvojlockar, endast dressyr eller allround. Men om det nu ändå har det, så är det väl som Långnos säger att de var mer framskurna, precis som dagens hoppschabrak är.

De äldre hoppsadlarna var inte lika mycket framskurna som dagens är så allroundvojlockarna passade bra.

Allroundvojlockarna passar oftast mycket bra på hoppsadlar. Oftast är de snarare lite för framskurna för en allroundsadel, tycker jag.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 517
Senast: Edla
·
Kultur Brukade ha extremt många hästböcker när jag var yngre, och minns att det fanns en av dem jag verkligen älskade. Har dock inte kvar den...
Svar
8
· Visningar
958
Senast: saltakatten
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 445
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka