Hoppsadel för hög manke?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Fjanton
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 46
  • Visningar Visningar 6 808
Sv: Hoppsadel för hög manke?

Kieffer brukar passa på hästar med hög manke, själv hade jag en Zaldi till min pålle med extrem manke, men är ju olika hur hästen ser ut i ryggen.

Knapplån

Jag har en Kieffer till min polla som har ganska hög manke. det enda problemet med den var att den låg lite i bakvikt så nu är den iväg på omstoppning!
Om Kieffern ligger bra på din häst (förutom att den ligger i bakvikt) så kanske du kan bekosta en omstoppning av den!?

Diana Sellberg

Har också en häst med hög manke och har en Passier optimum hoppsadel som är super. Dyr visserligen men det märks att hästen trivs i den och inga bekymmer med rygg/manke efter det.

Ändrade din häst sig mycket i muskler osv när du köpt honom eftersom inte sadeln passade längre?

*kl*

Jag har en Dominus till min o den sitter kanon! :love: Hade Kieffer till min förra som oxå hade hög manke men den gav honom kotledsinflammation... :mad: Bytte då till Dominusen o den har varit toppen!

jag har en prestige arezzo:love:, några av dem andra prestige modellerna passade också, frank baines med.

hoss sin förra ägare red dem med butet o equipe, båda hoppsadlar.:p

Nu har jag äntligen hittat en perfekt sadel på honom. En equipe Linnea.:)

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
519
Senast: warg
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
535
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 615
Senast: Roheryn
·
Dressyr Sadelkoll hos oss igår och det var som tur var inga större grejer utan behövdes bara justeras lite i stoppningen och "fluffas till"... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 450

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka