Hoppsadel till fullblod

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare LAWP
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 510
L

LAWP

Har kollat runt i dem olika trådarna här i jakt på tips på sadel som skulle kunnat ligga bra på mitt fullblod utan framgång, så jag skapar en egen tråd..

Har ett fullblod på 4 år, och har inte växt klart. Nyss tagen från banan så den tidigare ägaren har heller inga förslag på sadel. Han har, som dem flesta fullbloden en manke utan slut. Den är hög,smal och lång. Samt har han ganska kort,platt och rak rygg. Söker efter märken och modeller på hoppsadlar som inte är allt för dyra. Då jag ändå lär få byta sadel när han är färdig.

Slänger upp en bild på hans rygg senare idag så ni kan få något att bedöma efter

Sv: Hoppsadel till fullblod

välkommen till sadelproblem from hell, grattis :p:D

närrå... men beroene på hur den ser ut i ryggen så tror jag på kieffer, bates (wintec, de nyare modellerna), walsall... tror cliff barnsby (stavas?) kan funka.

välkommen till Engelska fullblodstråden (sök här på buke), vi kanske kan hjälpa dig :)

ett tips om ni har i skåne är att åka till sådana som tar inbyte så du kan byta ofta och betala med en tidigare sadel :idea:

vilken blodis har du äran att vara ägare till? *nyfiken*

Sv: Hoppsadel till fullblod

Haha, man tackar!

Ja de får jag ta och göra, vi har ridit barbacka nu i 3 veckor.. börjar bli lite långtråkigt faktiskt ;) Vi tänkte ta med han till Böckmann Center nu inom den närsta veckan och se om dom skulle kunna ha något som passar..

Min fina prins är Cap Estelle , import GB efter Royal applause och Upstream. Världens snällaste häst. Min lillasyster kan t.o.m gå med han själv, borsta och kratsa hovarna även fast de va mindre än 1 månad sen vi plocka bort han från Jägers. Han står som ett litet lamm och halvsover :banana:

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
879
Senast: Jeps
·
Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 542
Senast: Bison
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 324
Senast: Aifos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka