Hoppsadel till nordsvensk travare!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Pozerka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 813
P

Pozerka

Hej!
Skulle bli superglad om någon snäll Bukare kunde ge mej
något tips om en bra hoppsadel till en nordsvensk travare. :)
Bara allmänt om något märke ni är nöjda med!!:smirk:
Tack på förhand

Pozerka

Sv: Hoppsadel till nordsvensk travare!

det beror ju helt på hur hästen är byggd.
Jag gillar tex prestiges modeller väldigt mkt. Morris and nolan är ruggigt bekväma oxå.

Man kan inte köpa inte sadel efter ras, det finns så många olika varianter på bredd, rygglängd osv.
Ta hjälp av en sadelutprovare!

Immer

håller med Immer om detta, men om du vill ha tips ändå så har jag en Bates. Superskön att rida i. Har en korsning med nordsvensk travare.

kolla kingstonsadlarna som bla finns i börjes.
många använder sånna sadlar till travare just för att dom passar så bra. sen är dom sköna också.
men för att vara helt säker.....det eviga tjatet....kolla med en sadelutprovare :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 219
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
536
Senast: liiinnea
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
826
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka