Bukefalos 28 år!

Hoppsadlar...

Centaur

Trådstartare
Måste köpa ny sadel till min nya häst.... JAG vill ha en Prestige, men om nu inte det passar honom, så får man väl kolla på andra märken....

Sadeln ska vara ljusbrun, mjuk för mig och hästen, även gå att rida markarbete med - alltså inga jättestor fixerande klossar. Helst inte dyrare än 15.000. Tips??? :confused:
 
Jag har en Prestige Paris D och en Zaldi Brunet. Zaldin är en underbar sadel, väldigt mjuk och skön! Bruneten är en lyxvariant av Star. Jag är jättenöjd med den. De kostar 10-15 000 tror jag. Har den i ljusbrun, supersnygg :d. Jag gillar min Prestige, men Zaldin är skönare. :love:
 
Jag har en Zaldi Star men den tycker jag INTE om längre :mad:

Jag har 17½ och tror att den är för stor för mig för jag får skavsår i baken, så jag letar oxå efter en ny sadel.

Skall köpa en Appalosa Golden Star, har provat den och den är underbar :love:

Kram Favina :bump:
 
Du behöver nog inte oroa dig om den inte passar din häst så är det antagligen fel storlek.

Jag har aldrig träffat på en ridhäst som inte kan ha appaloosa.
 
Nej, det var vad jag undrade också...... Men om en 34 inte ligger riktigt till länst bak, är den då för liten?? Tror inte han kan ha smalare.... Min andra häst har vidd 37 (han är breeed) och den är alltför vid för unghästen....
 
mm, det är den!! Fast lite hal, och ger inte så mkt stöd som t.ex. Paris'en gör.
 
Har sneglat lite på den, så den på Granngården. Vilken vidd har du på den då? Och hur ser din häst ut??
 
min häst passade inte prestigen på..
Provade tre olika bomvidder (var på mustang där man får provrida dem) den ena glappade, den andra gled bak (vilket aldrighar hänt med en annan sadel. Min häst tyckte inte om någon av sadlarna utan spännde sig och slog med huvudet. Provade en jeremy rudge och så vart hästan glad igen, tyvärr passade inte den sadeln mig.. trodde inte hästar kunde känna så stor skillnad på sadlar men tydligen..
 
vad menar du med ridhäst? Min arab är väldigt "normal" i ryggen och kunde inte ha appaloosa.
jag vet dessutom flera halvblod som inte heller passat i appaloosa.
 
Åkte in till Pegasus idag och skulle lämna in min Zaldi Star. Ville absolut ha en appalosa men hon hade ingen, så jag kom hem med en pessoa. ;) :D

Den är jätteskön att rida i, den är ju nya så det tar väl lite tid att rida in! :smirk:

Kram Favina :bump:
 
Appalosan passade inte på min arab heller :(
Hon har ganska rak rygg och appalosan låg och glappade, eller rättare sagt: den "lyfte" från ryggen där bak och låg inte alls an.
Provade sadeln på en annan arab som har mera sänkt rygg och då låg den mycket bättre.

För övrigt är jag mäkta irriterad på annonser här på Buke tex, där det står "passar alla hästar"
Vad vet dom om min häst?...
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
389
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
380
Senast: liiinnea
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
678
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
895

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp