• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Sparrisknopp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 135
S

Sparrisknopp

Jag har sett att när folk hoppar och har märk att de typ tar bak rumpan i hoppet, hur tränar man in att ha sån hoppsits??

Sv: Hoppsits

tänkea extra mycket att ta bak rumpan i hoppet (eller bara att inte kasta sig fram) + träna att stå i lätt sits med rumpan över sadlen.

tänk på att inte hoppa över hindret själv utan bara lätta från sadeln, lägga fram handen lite och ge eftergift så ska du se att du får en sån snygg sits;)

:dDet gäller ju att vänta på att hästen ska hoppa så man inte hoppar i för väg, lätta lite på handen så tror jag att det ska bli bättre

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men... 2
Svar
34
· Visningar
3 328
Senast: Edla
·
Samhälle Var på Coop idag och såg den här skylten, den satt på två hyllsektioner med köttprodukter. Är det verkligen ”nationell råvarubrist” i... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 569
Senast: Snowball
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
733
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 320

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Fri tillgång på torrfoder?

Hästrelaterat

Tillbaka