• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nisse98
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 481
N

Nisse98

(Senskydd och låga strykkappor)
vilket märke och model tycker ni bäst om?? vilka har bäst passform, kvalitet och är mest prisvärda?? var säljs dem?? (helst på nätet, visa gärna bild/länk)

Sv: hoppskydd

Har ett par eskadron, helt okej kvalitet men man kan lika gärna köpa typ capriati eller hampa eller annat "likadant" märke bara att de inte står eskadron på ;) Har även Veredus. Är mycket nöjd med de skydden. Har dock de billigaste :angel: Aja, bra är de iallafall! :d

Eskadron: Finns i de flesta butiker även på nätet...

Veredus: www.henrikssonsridsport.se

:)

Egentligen är det väl inte rätt att säga att Eskadron är prisvärda om man tänker på att det finns nästan identiska skydd med annat märke för ett par hundra mindre. Jag hade t.ex. ett par hampaskydd som höll väldigt bra. Eskadron är väldigt bra kvalite på de med men alla skydd slits och är förbrukningsvara (om man har en häst som behöver skydd) så det är svårt att riktigt jämföra.

Både Veredus, Hampa och Eskadron är bra skydd. Smaken är som baken, välj de som du gillar bäst. :smirk:

Jag tycker att eskadron är de bästa kotskydden, de har bäst passform och känns rejälta. Tycker att veredus är lite för veka (pro-light)

Jag har Eskadron, Veredus och Dyon (tävlingsskydd) och tycker att alla dessa är bra.

Veredus har helt klart bästa passformen. har såna med läderinsida. kanonbra.

Eskadron har också bra passform. och mina eskadron har hållit mycket bättre än billigare märken.

tack så mkt, ja har funderat på just dessa tre märken som ni har sagt (eskadra veredius och Dyón) men ni säger ju bara bra saker om alla :p nästan iaf.. :)
men ja kan inte ha eskadron då ja måste har strl medium/cob.... så veredius lr dyón får de nog bli, frgåan är bara vilken modell på dem och vilket märke...
fast de ä mkt pengar, får se till å få lite mer premier innan ;) hehe, men de ä itne alltid så lätt :p

Senast ändrad av en moderator:

Bara ett tips:
Tänk på att Veredus är stora storleken! Så dom inte blir för stora...

Lycka till! :bump:

Har några bruna i plast typ eskadron märket är BR. är ngt billigare än eskadron men hur bra som helst, bakskydden har suverän passform!!!

Eskadrons skydd är snygga och prisvärda.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har nästan bara Eskadronskydd för jag tkr dom är bäst!
Ska köpa Veredus-skydd till våren tänkte jag, för de verkar va superbra oxå!
Kolla Börjes, de lär va bland de billigaste

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 077
Senast: Ajda
·
Samhälle Jag har inte sett filmen Anora, som blev Oscarsgalans stora vinnare med 5 priser. Jag läste bara regissörens kommentar, om att han menar...
Svar
4
· Visningar
525
Senast: Otherside
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hej! Säljer min älskade bästa vän som är den absolut snällaste hästen i allt. Det är pga att jag inte hinner med allt som han...
Svar
0
· Visningar
1 688
Senast: Linnkorner
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka