Bukefalos 28 år!

Hoppstövlar, vad rekommenderas?

ifuh

Trådstartare
Enkel fråga, vilka är de bästa hoppstövlarna 2014? Vilka ska man satsa på?

Önskemål är att de är av bra kvalitet, inte för stela och klumpiga samt hyfsat klassiska men gärna med någon snygg detalj :)

Vet att många har Parlanti men tyvärr platsar dom inte i min budget så vad har ni för förslag?
Har också funderat på ridskorna från MH carbon boa zip i kombination med Dyon chaps, bra- dåligt?
Är MH Supreme high rider något att ha i stövelväg? Eller är de passé? Hur är ovanstående kombination jämfört med MH stövlarna?
Känns som jag är helt ute och cyklar så hoppas ni vill hjälpa mig :)

Om det har någon betydelse är jag lång med ganska smala vader och fötter.
 
De Niro har jättesnygga stövlar där du kan lägga till egna detaljer. Dom har även flera riktigt häftiga modeller med lite annorlunda utseende/detaljer. Tyvärr har jag inte haft några själv, så jag vet inte hur kvaliteten är. Vet ju inte hur mycket du har tänkt dig i pris, men även Cavallo går ju att beställa med olika detaljer. Jag har t ex lackkrage på mina.
Har haft MH Richmond High Rider, dom var supersköna, men tyvärr var dragkedjan dålig. Både mina och flera andras gick sönder i dragkedjan.
 
Tack för tipsen :) Får kolla in De Niro och Cavallo!
Kan inte säga någon exakt budget, hittar jag rätt kan jag nog stretcha lite men annars vill jag våga använda stövlarna och hellre känna att jag kunde fått två par kvalitetsstövlar istället för ett par, luddigt men hoppas ni förstår vad jag menar ;)
 
De Niro är mina favoriter. Jag har The rosa med rosa lackdetaljer och älskar dem.
De har stövlar för alla smaker och storlekar.
 
Cavallo!
Har ett som är impulsköpta med stl 39:angel: Har 42... Men de formade sig efter min fot väldigt snabbt och nu så kan ingen ha dom:p Jag har för konstiga fötter:o
Jättesköna:up:
 
Enkel fråga, vilka är de bästa hoppstövlarna 2014? Vilka ska man satsa på?

Önskemål är att de är av bra kvalitet, inte för stela och klumpiga samt hyfsat klassiska men gärna med någon snygg detalj :)

Vet att många har Parlanti men tyvärr platsar dom inte i min budget så vad har ni för förslag?
Har också funderat på ridskorna från MH carbon boa zip i kombination med Dyon chaps, bra- dåligt?
Är MH Supreme high rider något att ha i stövelväg? Eller är de passé? Hur är ovanstående kombination jämfört med MH stövlarna?
Känns som jag är helt ute och cyklar så hoppas ni vill hjälpa mig :)

Om det har någon betydelse är jag lång med ganska smala vader och fötter.

hur mycket vill du lägga? Såg att flera tipsat om De niro men de ligger i samma prisklass som Parlanti, så antar att de går bort.
 
Bra tråd! Hade ett par JUNIOR CAVALLO JUMP. Jättenöjd men cavallos stövlar är i rätt styvt o tjockt läder men jag gillar det. (Ville svara fast tråden var gammal hihi:p)
 
Senast ändrad:
Har Ariat vinterstövel h2b eller något sådant heter den. Riktigt nöjd, funkar till både hopp och dressyr och hela året trots fodrad, håller en behaglig temperatur oavsett ute temperatur. Mitt bästa stövel köp.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp