Hopptävla med ridkapson?

Lipica

Trådstartare
Får man ha ridkapson på hästen när man hopptävlar? Vet att betslingen är ganska fri, men har inte sett någon som använt just det.

Jag brukar rida dressyr på kapson+bett och hästen gillar mer kapsonet än bettet. Ridkapson blir nästan lite som att ha en extra tygel i nosgrimman.

Sv: Hopptävla med ridkapson?

vet inte säkert, men jag tror man får det. såg det iaf när jag var o tävlade i helgen, en som hade ridkapson (i stället för vanlig nosgrimma) + bett på sin häst. :)

Horseware har en kombination kapson/träns med bettfäste. Den är godkänd. Sett ett flertal som tävlat ponny på dem. Då sitter den ju som en remontgrimma.

vet inte säkert, men jag tror man får det. såg det iaf när jag var o tävlade i helgen, en som hade ridkapson (i stället för vanlig nosgrimma) + bett på sin häst. :)

Ok, tack för svaret! :)

Horseware har en kombination kapson/träns med bettfäste. Den är godkänd. Sett ett flertal som tävlat ponny på dem. Då sitter den ju som en remontgrimma.

Okej, men det låter ju rätt insane att ha en kapson så långt ner på ömtåliga nosbenet?
Jag föredrar nog att ha min högre upp ändå.

Tack!

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
575
Senast: Elo
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 663
Senast: Mirtai
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
531
Senast: Elo
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi... 2
Svar
20
· Visningar
1 825
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka