Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läste häromnatten om fölmönstring,första jag tänkte va varför ska fölen in till militären och mönstra?ska de också börja göra lumpen 😱Sen kom jag på att fölmönstring är nått helt annat 😄till mitt försvar kl var 2 på natten
 
Jag undrade om pappa var helt knäpp när han sa att han ville ha "kaviar och hängmatta!!!" Han höll på att skratta ihjäl sig när jag frågade vad sjutton han skulle med kaviar och hängmatta till.
Det var tydligen äggmacka inte hängmatta. :D
 
Gjorde en felläsning igår . Kom till jobbet 6.30 och ser att en XX ringt mig 3 gånger på arbetstelefonen under söndagen . XX har jag kontakt med genom travet och tänkte att det måste vara viktigt när XX ringt så många gånger på kort tid..
Vid 8 ringer jag upp och säger Hej . Cetzyboy här , hur är läget ? XX låter lite tveksam och säger vem pratar jag med ?
Förklarar att jag är Cetzyboy , NN´s sambo .
XX är fortfarande oförstående och jag fortsätter pladdra på och frågar vad han ville och att han kan ringa på min privata telefon om XX vill något då jag inte har arbetstelefonen på när jag är ledig.
Jaha säger XX. Vart ringer du ifrån ? Jag svarar med "firmanamn" och han säger . Jag ville bara veta era öppettider igår :o
Det var en kund med samma namn som XX men av någon anledning stod hans namn på displayen och jag tog för givet att det var XX.
Roade mina kollegor i alla fall ;)
 
Finns en firma där jag bodde förr som heter Dick´'s engineering:o vad jobbar de med liksom ??
Kanske inte borde ta med sitt förnamn om man vill ha ett engelsk namn på firman :D
 
Var på Falsterbo för några år sen och på kvällen hamnar vi med ett gäng engelsktalande samt ett par skåningar .
Den ena engelsmannen frågar min kompis om de pratar svenska varpå min kompis svarar...
Yes but you know skånska sounds like a roaster in the throat
 
Jag skulle byta mobilleverantör och min man (som är intresserad av sånt) tyckte vi skulle välja Halebop. Nu råkar min man vara engelsman så han hade, för enkelhetens skull, googleöversatt hela Halebop-sidan till engelska. Sidan såg ut precis som vanligt, fast in english, så jag trodde ju det var deras officiella engelska version.

Så, när jag sen ringer Halebop för att välja dem till familjens 3 mobiler, förklarade jag att jag ville ha Shebang-erbjudandet. Killen på Halebop lät konfunderad och förklarade att nåt sånt kände han inte till. -Jodå! envisades jag. Det står här på er sida - Halebop Shebang! Den vill jag ha. Killen fnissade lite (jag begrep inte alls varför) och menade att de hade ett paket med namnet Halebop Rubbet, kan det vara detta jag menade? -Nä, tjatade jag, jag ska ha SHEBANG!

Det tog ett bra tag innan jag insåg hur det hela låg till. Jädra Google Translate.......

(Ja, jag tog Halebop Rubbet och är nöjd...)
 
När man snabbläser en rubrik....
Va???
Inbjudan till ekorrevandring i XXXXXX???

Nähä....Ekorekovandring var det visst.
Men det tycker jag är förlåtet.
Två halva ord blir inte ett helt för att man sätter ihop dem. :p
Skämt åsido, jag anser nog att det ska skrivas med streck någonstans om det ska anses läsvänligt.

"EkoReko är en kompetent och väl anlitad bokföring & redovisningsbyrå i Örebro. "
Hmm... låter som det kan vara en intressant vandring. :laugh:
 
Jag får stup i kvarten upp reklam för någonting som heter HELLOPOPPYLEE på allmänforumet, och varje gång jag ser den jävla bilden gnisslar jag tänder för att snubben ser ut som CM. :cautious: Tror genast att det är reklam för någon ny säsong.

Tydligen är det egentligen en blogg eller nåt om mode och moderskap. Bortkastad reklam med andra ord. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
62 103
Senast: Acto
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 419
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 954
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 240

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp