Köpa ridskolehäst

Har jobbat på ridskola och kan säga att vi generellt inte sålde äldre hästar om de trivdes, utan de flesta gick hos oss fram till 20-25 års ålder då det var dags att avliva för åldersrelaterade krämpor. Tidigare hade man försökt sälja av äldre hästar, men generellt om de var mer eller mindre uppvuxna på ridskolan så mådde de otroligt dåligt av flytten och förändringar i rutin. Därför avlivades de hellre än flyttades.
Däremot sålde vi ofta av yngre hästar som uppvisade tecken på att inte trivas.

Fråga kan man alltid göra, men precis som många säger så är det nog inte troligt att man säljer en trotjänare med 5-10 år kvar som stabil nybörjarhäst.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
1 987
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 088
Senast: Zpunk
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 049
Senast: Cambrie
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp