Sv: Horn

Närmaste slakteri kanske? Risken är väl kanske att du måste köpa ett helt huvud för att sedan koka bort kött etc själv. :crazy:

undrar jag me då vi ska ha en sån skalle på portalen till vår ridbana...
hojta om du finner två då! :D

Usch ja, absolut dubbelmoral! ;)
Men vad heter skallarna/hornen på engelska? Vad kan man söka på - nån som vet?

Fast FÅR man verkligen det numer?? Räknas inte hjärnan som riskavfall (galna kosjukan...)??? Har iallafall för mig det....

Fast FÅR man verkligen det numer?? Räknas inte hjärnan som riskavfall (galna kosjukan...)??? Har iallafall för mig det....

Ingen aning faktiskt, men det låter logiskt, enklast är väl att ringa slakteriet och fråga om man är intresserad. :)

Liknande trådar

Anläggning Vår ena hage gränsar mot en granne som fått problem med vildsvin på sin tomt. Nu har han köpt ett klent plastnät som han hägnat lite...
Svar
7
· Visningar
1 006
Senast: Seabaz
·
Anläggning Funderar lite på sommaren och att bygga en beteshage. Har möjlighet att välja mellan impregnerade och oimpregnerade stolpar. Dom... 2
Svar
34
· Visningar
1 901
Senast: warg
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
562
Senast: Ramona
·
Tävling Jag letar efter bra musik att tävla till, i detta fallet är det islandshästgrenen Gæðingalist men jag tänker att tråden kan fungera även...
Svar
7
· Visningar
316
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II