• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Carisma72
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 099
C

Carisma72

Är det någon som har erfarenhet av detta?
Jag har ett varmblod på 535Kg och en shettis på ?? hon är lite rund.:angel:
Vi fick ju mögel i en del av höet (lite är räddat) men shettisen får lite lös mage av hösilage, kan hon få det av horsehage också då?
Vad kostar detta foder cirka?:confused:

Sv: Horsehage

Finns en tråd om detta här någonstans, inte så länge sen! Om den inte är borttagen...

Min shettis fick också lite dålig mage av hösilage, men sedan jag började ge henne 2 dl aspbarkspellets/dag så är det inga problem att ge henne hösilage :idea:

Det är jättebra! Min shettis har slutat gnaga på stolparna i hagen också sedan jag började ge henne det :banana: Dessutom får man det hemkört :bow:

Det är jättebra! Min shettis har slutat gnaga på stolparna i hagen också sedan jag började ge henne det :banana: Dessutom får man det hemkört :bow:

av pelletsarna???

vill höra mer om dem isf!!!
för min häst har ätit upp halva j*a boxen sen jag började med HH :crazy:

Horsehage är vanligt hösilage packat i småpåsar.
Det luktar dock surt och mina hästar har inte tyckt om det.
Dessutom är det svindyrt (ca 3 :-/kg) , och åtminstone när jag kollade så hade det näringsvärden i närheten av halm, dvs skit-dåliga.

Med andra ord är det dyrt och dåligt, men i praktisk förpackning.

Värdena varierar.

Jag ger det som ett komplement till de hästar som tex tävlar, så kan jag ta med det på tävlingar o dyl-jättesmidigt!

Mina hästar ÄLSKAR det, men kompisens hästar är inte alls förtjusta...

Blomman! Jag är också intresserad av var du köper din spbark. Nu har jag det i mitt fullfoder men ren aspbarks-pellets låter ju jätteintressant!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 003
Senast: tanten
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
700
Senast: Linda_A
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 367
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 188

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka