Horsepower StalltÄcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 445
F

Fladde

600130.jpg

Någon som har det?
Vadd tycker du om det?
Är det bra kvalite?
Sitter det bra?

Är lite skäptiskt till det imed det äör så billigt.

Sv: Horsepower StalltÄcke

Der SER vldigt trevligt ut :) tror att den andra hästen i stallet har ett sånt och det verkar ha hållit bra. Då används det både inne och ute då det inte är blött och regnigt.
Det är bra passform på det tycker jag.

Skulle själv köpa ett om det inte var för att jag aldrig använder innetäcken, kusen står i utebox så jag växlar bara mellan vintertäcken om ett blir blött eller smutsigt + ibland för hygienens skull.

Jag köpte tyvärr ett sådant när jag var förbi hööks senast.

Tycker att det har helt kass passform, det är alldeles för litet(135 cm) för min ponny som har 135 cm på andra täcken.

Det är lagom så länge han står med hals/huvud uppe, men när han böjer sig ner för att äta tex så åker täcket fram så det är ett par dm kvar på häcken.. Vilket inte är så bra.

Ska aldrig mer köpa ett Höökstäcke, gjorde ett undantag denna gången och tänkte prova för att ev omvärdera mitt anti-hööks tänkande.. Men nej nej, jag håller mig till märken som fungerar på mina hästar, för även om det var billigt detta så kan jag ju inte använda det och har således kastat bort de pengarna.

I övrigt så tycker jag att det var tunnt, mina andra täcken i samma 300 g klass är mycket varmare.. detta känns som ett 150 g kanske.

Nämen, jag har ett sånt i strl 135 och upplever det som STORT. :confused:
täcket är stort i bogarna och alldelens för långt, sticker ut 2dm bakom hästen, även efter en hel natt.

hållbart är det, det är inne på säsong 2 nu och inte en skråma och Lajen brukar strimla stalltäckena efter nån månad..

Konstigt! :confused:
Min ponny är en ganska grov kat.D, så det beror nog på hur hästen är byggd.

Men jag är jättebesviken på detta täcken i alla fall..och det kommer att skänkas bort till min massör som har en mindre modell på ponny.

min häst är ganska spe över bogarna, så det är nog där vi har skillnaden.
kan inte köpa täcken utan hals, för då är dom oftast alldelens förstora runt bogarna

Det där är bara så billigt för att det bara finns kvar i strl 115, och det kan väl knappast din häst ha ? ;)

Jag har ett sådant, tycker att det är kanon. Hade det på min stora 170-häst innan och nu har jag samma på mitt lilla fullblod. Skitbra.

Jag har ett sånt och är nöjd.

Jag har stl 125 till Pinky som i vanliga fall har 135..
Fast när jag köpte det hette det Thermo Master och hade 300 g fyllning iofs, så det kasnke inte är exakt samma täcke längre?

Jag har ett sådant, och jag är väldigt nöjd! Sitter superbra på min häst, har bra detaljer och funktioner osv. Är det bästa innetäcket jag har!

Mvh Huntress :)

jag fick ett sådant (svart) i julklapp och jag är jättenöjd förutom det lilla minuset att den lite högre halsen på täcket ligge rlite ivögen näör han ska böja sig ner och äta, enligt mig :smirk: hur han upplever det vet jag inte.

sedan är min häst mitt emelllan två storlekar (135-145), rent kroppsmässigt passar han rätt bra i 135 men på bogarna och rygglängden är 145 bättre så nu hänger täcket ut lite vid sidorna på rumpan eftersom jag tog 145 och det är lite stor just där.

annars ett jättebra täcke som min häst håller sig varm i, han är klippt, och han kan ha det ute om det är torr kyla och inne på nätterna, funkar även super som transport täcke :love: :love:

för en gångs skull är jag nöjd med ett hööks täcke, fast aldrig mer ett thermo master :smirk: :devil:

det kostade väl btw 699 kr någonting innand et blev julrea, då sänkte dom priset till 399 kr så det kanske är därför du upplever det som billigt? och HP är INTE samma sak som thermomaster, vad jag vet, så det kan inte vara samma täcke som pinky skrev om.

Senast ändrad av en moderator:

hahaha, såg nu att jag stavat som en kratta, men det får vara :smirk:

Har bestämt mig för att köpa ett Mark todd 400g till.
Dålig fantasi men det är super bra.
Och så puffit och mysig:love:

hur mkt fyllning var det i det här hp täcket nu igen? *senil*

Lord Owen skrev:
hur mkt fyllning var det i det här hp täcket nu igen? *senil*

Det är 400 gr fyllning. Jag tycker dock inte att det känns som att det är riktigt så mycket. :angel:

pemma skrev:
Det är 400 gr fyllning. Jag tycker dock inte att det känns som att det är riktigt så mycket. :angel:

Jag tyckte inte heller att det kändes som om det skulle vara så mycket fyllning i HP täcket, men jag frågade en expedit och hon förklarade att det trycks ihop/blir mer koncentrerat då täcket är "qviltat", dvs sytt i rutor.

Mvh Huntress :)

En i stallet har det täcket och det är super. Har hållit bra och har bra passform (grov D-ponny). Skulle själv köpt det till min pålle om det inte hade varit så tjockt. :)

det känns rätt tunt jo, men jag tycker det är bra att det känns tunt fast det är så mkt fyllning i det, vill ju inte att hästen ska känna sig som en eskimo. :p

Liknande trådar

Utrustning Min häst gillar att kli sin svans och det är ju skitfult 😝 På tjockare stalltäcken finns oftast svanslapp MEN på ofodrade/tunna...
Svar
9
· Visningar
605
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Shixle
·
Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
586
Senast: Kristall10
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
877
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka