Horsesaver

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Curtice
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 083
C

Curtice

Har någon koll på vad horsesavers bom normal mot vid motsvarar i siffror? Typ Globus 30-38...

Sv: Horsesaver

om det är horsesavers syntetsadel du menar så hoppas jag verkligen att det är en gunghäst som ska ha den!

den vida jag har är mindre än globus 36... skulle gissa på att det är max 32 eller nåt.
enligt horsesaver är deras vida 32 o deras normala en 30

Tyckte hon sade när jag köpte sadeln, ganska längesen, att den var normal mot vid? eller att deras normala var lite vidare kanske... men har fortf. för mig att jag köpte en normal-vid.

anledning att jag undrar är att jag går smått i bytartankar, och bomvidden funkar, och då kan det vara bra att veta vad man har. :P

Globus har ju ändrat en hel del i sina storlekar så det är nog svårt att jämföra med en sån. Vissa sändningar har de varit en storlek större än innan och jag har pratat med andra som har globussadlar som är mycket mindre i storleken än vad min är. Det skiftar väldigt mycket alltså. Min häst behöver x.vid bom på de flesta sadlar och xx vid på tex Jacson. När jag provade Horse Savern med vid bom så var den lagom. Det var tom snudd på att jag behövde ha pad under, så den var rejält vid i alla fall.

knapplån och trådlån;)
hur breda är horsesavers bossor på smalaste stället? det går ju rykten om att de är smalare än 4 cm, stämmer ryktena? hur bred är bommen? funderar på att köpa en nämligen, men jag kanske ska glömma det istället???

Liknande trådar

Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
245
Senast: Jeps
·
Utrustning Nu har takluckan till min Thule Equilner från 2009 gett upp. Den ena plasthållaren, som håller upp luckan, har helt enkelt gått sönder...
Svar
3
· Visningar
239
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
232
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
527
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka