• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 105
T

Tican

Vilka hästar passar dom?
Hur pass tjockt är medium resp. heavy (på svenska :D )?
Några nackdelar? Värda sina pris?

Sv: Horseware

dom e definitiv värda sitt pris
håller i måånga år
vad jag vet passar de flesta av dom kraftigare hästar som kallblod vet jag inte för nån sån finns inte hos oss

Jag har fobi för täcken som är för långa, vilket ofta är fallet för min normal/smala D-ponny, är Horseware tillräckligt korta?

Pratar alltså om långa, går ner långt på benen. :D

kan du inte leta upp lite bilder .....jag tycker inte dom för långa iaf,men sen har ju ingen fobi för det heller ;)

Tican skrev:
Jag har fobi för täcken som är för långa, vilket ofta är fallet för min normal/smala D-ponny, är Horseware tillräckligt korta?
har ett par till min arab- korsning. Jättebra täcke men jag tycker att de är ganska långa.

jag har några sådana o alla är kanon!
passar jättebra på mitt halvblod.
Min häst får dock ha en stl mindre på utetäckena

En kompis till mig köpte ett Horsewaretäcke till sin mammas häst, en kallblodskorsning (de har gjort en modell som passar grövre hästar)

Jag har 2 horseware 200g och de är ju "medium" vilket jag tycker passar runt 0:an i temp. typ ner till -5 grader eller så..
De satt bra både på mitt halvblod o fullblodet jag hade. Såg ett grovt kallblod med ett sånt idag faktiskt. Där satt det lite uppe på halsen eftersom han var så grov, men det satt bra på ryggen och så så han besvärades nog inte av det.
Kan varmt rekommendera dem iaf! :)

är mkt nöjd med mina horseware täcken. men de är dock rätt stora i storleken, min shettis har normalt 105, när jag beställer horseware blir det strl 90 :) o det passar perfekt!

piggis_83 skrev:
En kompis till mig köpte ett Horsewaretäcke till sin mammas häst, en kallblodskorsning (de har gjort en modell som passar grövre hästar)

Har dom? Vad heter det? Var köpa?

Jag bara ÄLSKAR mina HW täcken, det finns inga andra täcken som är så bra i mina ögon :)
Har både regn, bomulls, light, medium och heavy täcken.
Och jag lovar dom är värd alla pengarna dom kostar.
Håller massor med år.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
332
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 495
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 313
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025