Bukefalos 28 år!

Host-problem

sir gilbert

Trådstartare
Jag har läst på många trådar om hosta,men blir inte klok på det.
Vår ponny har hostat nu i 3 veckor. Veterinär har varit ute och lyssnat på honom och vill avvakta med medicin. Nu har även vår andra häst fått hostan.
Varför är veterinärer så olika. En del ger medicin på en gång och i detta fall är det näst intill omöjligt att få något. Jag vill inte att hela vårterminen blir förstörd med en skrittponny.
Den hostar ibland vid ridning inte vid longering.
 
Sv: Host-problem

du får väl ringa ut en annan vetrinär?

Har din andra häst också fått hostan är det ju något smittsmat oc då bör du verkligen kontakta annan vetrinär.
 
Sv: Host-problem

du får väl ringa ut en annan vetrinär?

Har din andra häst också fått hostan är det ju något smittsmat oc då bör du verkligen kontakta annan vetrinär.

Ja virus är ofta det,men min fundering är mer över hur olika veterinärerna tar "problemet".
De ska kollas igen.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: Anon89
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 268
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 676
Senast: Dorinda
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 413
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp