Hostig 2 åring utan anledning?

Cilla89a

Trådstartare
Min två åring har dragits med hosta en längre tid. I början hostade hon enbart direkt på morgonen när hon vaknade, och då hostade hon till 3-4 ggr ordentligt ofta så hon klökts och sen var det bra och inget resten av dagen.
Men nu på senare tid så kan hon även vakna på nätterna ibland, och hostar ett par gånger.
Men inget på dagen.
Nämnde detta på senaste BVC besöket och hon trodde att hon kanske var lite känslig i luftrören, kanske för kvalster (sover i min och sambons säng), i och med att hon på dagtid är som vanligt, ingen ansträngd andning eller så.

Men nu då har fsk påpekat senaste dagarna att dem upplever henne som hostig och lite rosslig. Framförallt rosslig om hon ligger ner när dem byter blöja. Men i övrigt frisk, inte snorig eller förkyld.
Jag tycker dock att hon knappast är hostig.

Någon som varit med om något liknande?
 
här kan vi hosta i upp till en månad eller två efter att vi varit förkylda. Oftast bara nattetid. Vi tippar på förkylningsastma men eftersom vi redan har astmamedicin pga jobbig hosta vid förkylning (är ju samma behandling) så är det ingen som orkar utreda det just nu
 
Kolla med VC, förkylningsastma kanske. Men de kan hosta länge ändå verkar det som, min 11-månaders har hostat på natten sen i december och jag har ringt VC flera gånger, först idag fick vi träffa läkare och fick recept på astmamedicin.
 
Är det i något speciellt samband som han hostar? Eller bara allmänt hostig?
Hjälper inhalatorn?

Mer på nätterna när slemm samlas. Men även dagtid. Mer på vintern än på sommarn. I början tyckte jag inte den hjälpte, för då påbörjade vi mitt i en ”hostperiod” men man ska egentligen börja med inhalatorn direkt när hostan börjar och när vi gjort det har det hjälpt!
Vi har haft kontakt med barnkliniken på sjukhuset i princip redan från början då han haft lunginflammation som kom efter långvarigt hostande.
 

Liknande trådar

Hästvård Vi fick ta bort en av våra hästar som hastigt blev sjuk förra veckan. Vad den blev sjuk i kommer vi nog tyvärr aldrig få veta eftersom...
Svar
14
· Visningar
4 447
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Hej! Jag har en Bc hane på 2.5år som precis var inne för kontroll av sina tänder. Han har tandsten på typ alla sidotänder, vi snackar...
Svar
2
· Visningar
1 172
Småbarn har googlat mig galen nu på kvällen och hittade en massa gamla trådar om det som vi upplever nu med dottern, men tänkte om någon sitter...
2
Svar
30
· Visningar
2 682
Senast: lilleknodd2
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 297
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp