Bukefalos 28 år!

FrittePower

Trådstartare
Kom igen och berätta ni alla som äger en/flera hovawart eller känner till någon bra. :)

Har ju haft trådar uppe och undrat över passande hundar. fick många bra förslag! Och vi har helt klart bestämt oss nu.

Vi vill bli ägare till en Hovawart!
:love:

Så skriv och berätta om hur era hundar är! Temperament, lydnad, vaktighet och allt möjligt.

Vi har en hund redan, en röd setter hane på 7år. :)
Varför vi vill ha en Hovawart är för att storleken och utssendet tilltalar oss. rasens historia som den är avlad för passar oss utmärkt. vi vill gärna ha en "gårdsväktare" som är mycket hemkär. Samtdigt som en kul hund att träna med. Vi vill gärna ha en hanhund om möjligt.

Kom igen! skriv och berätta allt NI har att säga om denna ras. gärna från alla sidor (både positivt och negativt)
 
Min sambos styvmamma har en tik. Hon är mycket trevlig. Hon tävlar bl a lydnad med henne. Har träffat en syster till henne, dock är hon inte lika trevlig utan är ganska opålitlig. Kanske beror det på fostran, har för mig att de kräver en fast hand. Lycka till med hundköpet.
 
Min syster har en tik som är sex år nu.Den var enliten :devil: som liten men är nu helt underbar. Hon tävlas i lydnad och är med i flygvapnet. Blir BIR på de flesta utställningar och är Nordisk Champion. Nog med skryt men hon är en underbar hund. :love:

Dessutom har jag två Engelska settrar på sex år (hanar) som Hovawarten gå kanonbra med.

Har man tiden och orken och vet vad man gör och vill med hunden tycker jag ( lite partisk) att det är en kanonras.

Lycka till

Ti_Ti
 
Låter ju jätte bra :D :)
Ja det verkar vara supertrevliga hundar, o vackra :love:
Men fler måste ju ha kontakt med dessa hundar och kan berätta mera om dom??
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 615
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 406
Senast: Praefatio
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 476
Senast: Fetaost
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 258
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp