Hovbensforsankning.

Sv: Hovbensforsankning.

Jag tror faktiskt det. Min häst visade sig ha fått en hovbensrotation utan att ha visat några som helst fångtecken. Han hade dessutom bara ont i den hoven- riktigt akut ont- så vetrinären var helt säker på hovböld men när de röntgade hoven visade det sig vara en rotation. Hästen fick dock avlivas inte långt efter detta och jag har inte fått någon helt riktig diagnos men hela matsmältningsapparaten blev utslagen så något slags fångrelaterat problem blev det ju såsmåningom.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
543
Senast: Mearas
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 228
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 378
Hästvård Cystor - era erfarenheter Vad hade ni för symptom? Vart satt den/dom, Opererade ni ? Vad för typ av operation gjordes ? Resultat ...
Svar
4
· Visningar
389
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka