Hovslagare i Alingsås/Sollebrunn

mian1

Trådstartare
Vet att man inte får namnge osv, men hur ska jag kunna hitta en bra hovslagare om jag inte kan få rekommendationer? Kanske går det att PMa om moderatorn låter min tråd vara kvar?

Min kanonbra hovslagare har fullständigt gått upp i rök. Inget av telefonnumrena fungerar, inget av dem har en hänvisning och vi måste ha hästarna verkade. Vi behöver en lugn och trygg hovslagare för verkning. Hästarna är snälla, men jag vägrar att ha en hovslagare som är burdus och gapig och bråkar med dem. Måste ha någon som kan köra ut till oss och där man inte måste transportera sig till hovslagarens stall.
Någon som har tips? Självklart ska det vara en utbildad och godkänd hovslagare!

Jo, där vet jag att namn och telefonnummer finns. Jag skulle gärna vilja ha en rekommendation, få veta vem av dem man ska ringa och vem man inte ska ringa.
Nån som är duktig på att verka barfotahästar och som är lugn och snäll. Nån som inte håller fast benet och skriker åt hästen om den tappar balansen och vill sätta ner t.ex.
Vi har haft en jättebra hovis alla år vi bott här och vi har inte behövt prova eller ringa runt efter andra och jag hade hoppats att vi inte skulle behöva göra det heller, men nu verkar han ha försvunnit från jordens yta :cry:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka