• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Bellan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 736
B

Bellan

Vad tycker ni är bra hovvård? Vad är det man ska kolla varje dag osv?

Sv: Hovvård!

Ja vad ska man svara? Självklart att de är rena, inte har röta, inte är för torra eller för blöta, att ev. skor sitter som de ska och att ingen söm börjat krypa, att de är hela och om det är dax att beställa ut hovslagare? Sånt man automatiskt gör varje dag utan att tänka på det. :D

Jag brukar känna på varje hov så ingen är varmare än dom andra,kolla så där inte blivit sprickor osv...Annars tror jag Mia_R täckte allt det andra jag tänkt skriva..;)

Kratsa, känna på hovarna, kolla att alla skor och sömmar är kvar. Det räcker tycker jag !

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle vilje gå en kurs om hovvård. Inte för att jag vill ersätta min hovslagare eller för att jag vill bli hovslagare själv, utan...
Svar
6
· Visningar
661
Senast: BoYo
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
600
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
715
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 574
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka