Hsäten stegrar sig.

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare __chantea__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 133
C

__chantea__

Min kompis brukar leda ut och in en 3- åring valack som är jätte snäll och mkt mysig. En gång då jag var med ( första gången jag var där) Stegrade sig hästen då vi gick till stallet han stegrade sig ca 4 gånger. Jagblev inte rädd av mig jag gick på andra sidan av hästen. Han höll på och stegrade och stegrade tills jag gick ca 10 m backom dom då slutade han. Min kompis sa att han aldrig brukar göra så. Nu undrar jag är det för att han är rädd för mig eller har han ingen respekt för mig eller min kompis. Han verkade inte rädd vissade i alla fall inte ögonvitorna utan det verkade mest som han var störd av mig.! :confused:

dom flesta hästar leds bara från den vänstra sidan.
hästar funkar ju så att man måsta lära in båda sidor på hästen.
har den aldrig haft någon på den högra sidan när man leder så är det ju en helt ny grej för hästen

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 153
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 206
Senast: Piaff
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
4 000
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 479
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejt
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Husvagnsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur