Hubertus sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare blissare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 876
B

blissare

:confused: Jag har en Hubertus sadel som jag inte vet nått om....
Vi fick med den när vi köpte våran Haflinger så den passar lite bredare hästar utan någon direkt manke....
På den står det :

Hubertus
896208. Scan-horse denmark.

Den är allround,silvermärken och har bom....i bra skick..har tänkt att sälja den och har ingen aning om vad som är rimligt att ta för den..kanske nån av er vet nått eller vad märkningen kan betyda... :idea:

Sv: Hubertus sadel

blissare skrev:
:confused: Jag har en Hubertus sadel som jag inte vet nått om....
Vi fick med den när vi köpte våran Haflinger så den passar lite bredare hästar utan någon direkt manke....
På den står det :

Hubertus
896208. Scan-horse denmark.

Den är allround,silvermärken och har bom....i bra skick..har tänkt att sälja den och har ingen aning om vad som är rimligt att ta för den..kanske nån av er vet nått eller vad märkningen kan betyda... :idea:

Numret misstänker jag är modell/serienummer/liknande.. Dvs om man bara får tag i någon som kan kolla tillverkarens register så kan man få fram 'identiteten' på sadeln (tillverkningsdatum, modell, storlek, bomvidd etc)

Sv: Hubertus sadel

Ta den till en sadelmakare som mäter bomvidd och sätesstorlek.
De sadalrna kostar ju bara 6-7 000 nya, så om vi säger att den är 2-3 år kan du väl få 2500:- eller liknande.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 442
Senast: Lavinia
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 194
Senast: MiniLi
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 955
Utrustning Vår arab har hos oss gått med en äldre Morris &Nolan sadel (allround/hopp) 15/32 med u-format koppjärn. Den passar perfekt och är säkert...
Svar
0
· Visningar
686
Senast: Aifos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka