Hudvård - lite vägledning tack!

Jag reagerar på vissa parabener, därför undviker jag dem gärna :) Har någon produkt något annat som gör att jag vill testa den så introducerar jag den bara varsamt.
Ja som det står i det jag citerade kan det ju ge kontaktallergi även om det är väldigt ovanligt, men det finns ju inget skäl till att generellt avråda från parabener.
 
Har fyllt 50 och har fortfarande inga rynkor, vilket jag tror är en kombination av hudvård, gener och solvanor. Jag solade aldrig innan 30, var svartrockare och höll mig i skuggan. I extrema fall hade vi svarta paraplyer för att undgå solen :p
Haha, hög igenkänningsfaktor. Fast jag håller mig fortfarande i skuggan trots att jag är 32, men skippar oftast paraply numera.
 
@Singoalla: Jag kör på Clinique när det gäller köpt hudvård samt blandar min egen som komplement (eksembenägen torris här :meh:). Serum har jag från Ole Henriksen, det är helt suveränt.

Jag gillar att Clinique är oparfymerat, jag pallar inte hudvård med doft när jag har astma. Deras hudvård är ju lätt att skräddarsy för ens behov också samt att det finns små förpackningar att köpa för att testa sig fram vad som funkar.

Vad olika man är! Jag känner inte en enda som inte skyr Clinique som pesten efter att ha fått exem eller finnar etc.
Jag hade Clinique i både smink och hudvård ett tag. Huden avled totalt.
Nu kör jag bara Dermalogica och A-kräm.
 
Väldigt oförskämt! Själv kommer jag se ut som 65 när jag är 45 :rofl: Pojkvän är en såndär jobbig typ som blir snyggare med åren, åtminstone om man ska gå på de senaste 10 åren. Sa i morse att om 10 år så kommer han ju vara värsta superhunken och jag en gammal hagga med den här utvecklingen. Hoppas på att min nya hudvårdsrutin ska bromsa allt det där :angel:

Kan tillägga att jag generellt sett inte alls tycker att män blir snyggare med åren och kvinnor sämre. Glest hår och gubbmage är inte heller världens hit så det är nog snarare helt individuellt hur utseendet förändrar sig med åren.

Dermalogicas Fuktmask och Intensive moisturising lotion(tror jag den heter) är grymma! Återfuktar utan att vara för tunga/feta.
Jag har oftast lite av fuktmasken dagligen som en hudkräm jag inte sköljer bort.

Känner du dig skrynklig tycker jag Hyaluron är super för att ”plumpa”/fuktfylla huden och minska linjer. Finns i många serum.
Eller så kan man ta det oralt. Jag gör det pga värk och får finare hud på köpet och slipper serumen.
 
Vad olika man är! Jag känner inte en enda som inte skyr Clinique som pesten efter att ha fått exem eller finnar etc.
Jag hade Clinique i både smink och hudvård ett tag. Huden avled totalt.
Nu kör jag bara Dermalogica och A-kräm.

Spännande, jag är som sagt känslig för det mesta men Clinique går bra. Jag har fått astma pga doften på en del ansiktskrämer... :crazy:
 
Jag har problemhy som är väldigt känslig och både blir torr och oren. Efter att ha gått över till NoPoo fungerar den mycket bättre.
Kortfattat: jag använder så naturliga produkter som möjligt.
Någon länkade till en sida som sa motsatsen men jag vill inte ha mikroplaster i mina hudvårdsprodukter som spolas ut i havet, jag vill inte ha silikoner som döljer hur min hud verkligen mår eller t.ex. parabener som kan vara hormonstörande och uttorkande sulfater.
Jag vill ha så rena produkter att alla ingredienser SKA gå att äta.

Jag använder ren aloe vera från Devaz för fukt. Beroende på säsong lite olika oljor och hydrolater.
Tvål från Malin i Ratan till allt, hår, kropp och ansikte.
Det är enkelt, billigt och min hud mår toppen!

Att låta hud och hår "sköta sig lite mer själv" är också nyttigt då vi ofta tvättar och smörjer så mycket att vi förstör kroppens naturliga "system".
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det någon här som har testat eller använt en anti-rynk kräm eller en ögonkräm för rynkor? Jag startade en tråd här för länge sedan...
2
Svar
33
· Visningar
2 227
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Påsk pepp
  • Vilka poddar lyssnar du på?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp