Bukefalos 28 år!

Hull på hund

Här kommer 4åringen från sidan. Han ser överraskande nog inte lika smal ut.
4400CFE1-6A92-434A-8DA6-BC0C540D1CA2.jpeg
 
received_559331364776173.jpeg


Min lilla pojke är kraftigt byggd för att vara kines, han har väldigt mycket muskler. Den äldre är mycket tunnare men båda är i bra form.
 
Haha, ja, verkligen helt annat intryck på dessa bilder. Nu tycker jag ingen ser vare sig för smal eller för tjock ut.
Eller hur. 😂 Det är lite kul hur olika det kan se ut. De väger båda två runt 7,5 kg. Hanhunden är lite större än tiken, men inte så mycket.
 
Kan bidra med en bild på en alldeles för tjock hund... Fick ta över en äldre schäfer/rottweiler från en kompis. Hon var som en stoppad korv... Jämntjock från öronen till svansen. Vägde 46 kilo.
Kolla halsen 😂 som en säl typ 🙈
20200617_114850.jpg

Nu har hon gått ner och ligger under 40-strecket 💪
 
Tänkte på den här gamla tråden när jag läste i tråden om hur man bantar hundar.

Jag tycker fortfarande att det är svårt att bedöma hull. Kände på hundarna i nosworkgruppen igår för att jämföra lite. Har en släthårig fågelhund med i gruppen och hon ser verkligen ut att vara i fin form. Hyfsat musklad (behöver träna mer på att bedöma det där), tydlig midja och man skönjer de bakre revbenen i vissa lägen. När jag kände på henne tyckte jag att det kändes som att hon skulle vara i något högt hull, men i så fall så ljuger mina ögon 🙈.

Det är lätt att känna om de är alldeles för smala och att känna/se om de är alldeles för tjocka, men att känna när de är lagom är tydligen inte så lätt om man är en Takire. Men är man dålig på något så finns det ju i alla fall förbättringspotential :laugh:.
 
Tänkte på den här gamla tråden när jag läste i tråden om hur man bantar hundar.

Jag tycker fortfarande att det är svårt att bedöma hull. Kände på hundarna i nosworkgruppen igår för att jämföra lite. Har en släthårig fågelhund med i gruppen och hon ser verkligen ut att vara i fin form. Hyfsat musklad (behöver träna mer på att bedöma det där), tydlig midja och man skönjer de bakre revbenen i vissa lägen. När jag kände på henne tyckte jag att det kändes som att hon skulle vara i något högt hull, men i så fall så ljuger mina ögon 🙈.

Det är lätt att känna om de är alldeles för smala och att känna/se om de är alldeles för tjocka, men att känna när de är lagom är tydligen inte så lätt om man är en Takire. Men är man dålig på något så finns det ju i alla fall förbättringspotential :laugh:.
Du är inte ensam om att tycka det är svårt - och så har vi de där hundarna som är kring året och som precis som riktiga tonåringar blir magra och gängliga eller rultiga
 
albus-i-fin-form.jpg

Min mopshane håller sig välmusklad (han rör sig lös här hemma och på skogspromenader varje dag) och har en klädsam midja. Han går dessutom bra i utställningsringarna med denna kropp (cert och Nordic cert). Han är, liksom de flesta mopsar, extremt matglad, så det hade inte varit några problem alls att få honom rund som en tunna...
 
Nova är två och ett halvt år. Väger 26 kilo nu.
Ser man ovanifrån är det inte mycket till midja. Det ser bättre ut från sidan.
Hon pendlar mellan 25 och 26 kilo och jag tror inte hon ska väga mycket mindre egentligen.
 

Bifogade filer

  • 50C68CE9-EA69-41D4-918F-D2B3DAF1AA4D.jpeg
    50C68CE9-EA69-41D4-918F-D2B3DAF1AA4D.jpeg
    778,6 KB · Visningar: 40

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 778
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 650
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 789
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp