Hund = dyrt!

Ishtar

Trådstartare
Jag sammanställde lite utgifter på internetbanken. Allt som har med hundarna att göra lägger jag under kategorin barn (eftersom jag inte har några barn). Hittills i år har jag lagt 8000:- på mina tre hundar när det gäller anmälningsavgifter, försäkringar och veterinärkostnader. Jösses! Då finns INTE detta med:

foder, ben, bajspåsar, godis
kontanta/kort veterinärbetalningar (inte så höga summor förmodligen)
bensin till/från utställningar och andra tävlingar

Jag smäller av! Måsta ha räknat fel, ska kolla igen ifall jag av misstag lagt något annat under kategorin, men det låter ju lite sinnessjukt denna summa.
 
Sv: Hund = dyrt!

Hej!

Du har säkert räknat rätt! Det är nog inte så många som inser vad det kostar att ha roligt. :love: Inte innan de skaffat hund iaf, och då hoppas man att de har en extra reserv eller att iaf uppfödaren påtalar vad som kommer att tillkomma.

Visst kan man snåla in lite här och där... ingen förs, chansa och inte åka till vet (hoppas det går över) osv, Tyvärr känner jag till människor som gör så, men deras hundar mår inte bra heller, och eftersom dom inte ens är förs tycker de att det blir för dyrt att åka till veterinären... :devil:

Jag har inte räknat än... vet inte om jag vågar, för eg så har man ju inte 8-10 000:- över, men om man inte hade djuren så skulle pengarna säkert gå åt till annat (verkligt onödigt) istället.

Att det kostat dej så mkt i år kan ju ses som ett "kvitto" på att du är en engagerad och ansvarsfull hundägare! Grattis till dina hundar som har en sån människa! :banana:

Det går ju iofs att ruinera sej på onödiga saker till de fyrbenta oxå... många fina koppel, dyra bäddar, täcken osv, men på ditt inlägg såg jag bara sånt som man måste fixa och betala.

/Råttan
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hund = dyrt!

Vi ska på vårt tredje återbesök hos hudveterinären med Doris. Varje besök kostar 500:- och vi har 8 mil enkel resa till sjukhuset. Varje gång vi varit där har vi fått recept på minst två läkemedel åt gången plus schampo, salva och örondroppar. Varje medicingrej kostar ungefär 300:-/styck dvs ungefär 1200:- i mediciner, 500:- undersökning, 150:- bensin. 1850:- PER GÅNG!!!
Dessutom har vi för säkerhets skull bytt foder åt Doris och köpt ett foder för hundar med hudproblem och matallergier. 510:- för en 15-kilosssäck och den hoppas vi kommer att räcka i 5-6 veckor eftersom Ester får annan, billigare mat.

Jo, jag tror att hon har blivit något bättre, men hon är ju inte bra. Tassarna biter hon i och det finns eksem kvar på kinderna även om det börjar se bättre ut. Frågan är bara hur länge det håller i sig.

Hund ÄR dyrt, speciellt om de behöver vård.
 
Sv: Hund = dyrt!

hej 8 papp för 3 hundar låter inte sååå mkt ;)

jag tror mina två SMÅ hundar kostar 9000-10.000 om året, och då är det sammanlagt 7,5 kilo hund vi talar om ;) och vi ställer inte ut eller tävlar med dom...

kommer bli betydligt mer utgifter då hund nummer 3 kommer in i bilden ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp