Hund som dricker på natten - kan/ska man göra något?

Vi ger faktiskt inte vatten på natten alls. Eller ja, hon sover instängd i sovrummet med oss och vi ställer ut en skål med pyttelite vatten i för att hon ska kunna lapa i sig lite för att hon inte ska känna sig allt för torr i mun och hals. Det är sällan hon faktiskt dricker ur den. Det var i samband med att hon skulle bli rumsren som hon inte fick dricka på natten och sen har hon liksom bara fortsatt. Hon dricker ordentligt övriga dygnet så jag är inte orolig.

Så, visar hon sig vara helt frisk hade jag helt enkelt inte gett henne möjlighet att lapa i sig stora mängder under natten.
 
jag förstår tanken! Men hon har fri tillgång på torrfoder så tänker att det skulle bli ”soggigt” då? 🤔
Hade testat att inte ha fri tillgång och ge mat med vatten 2 gånger om dagen istället, för att bryta beteendet.
Om det är som du säger att hon inte dricker på dagen men bara på natten alltså, för då kan det ju var någon "fix idé" sas.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag tror inte att min hund dricker för mycket, jag har inte hunnit mäta ännu men efter en snabb Googling så verkar det rimligt att han...
2
Svar
25
· Visningar
4 492
Senast: Voeux
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 184
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Idag är det tre veckor sedan vi köpte greyhoundtiken som nu är 11 månader gammal. När vi köpte henne vägde hon 20,5 kg till sina 66 cm...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp