Bukefalos 28 år!

Hund som spyr efter träning med godis.

Blandrastik

Trådstartare
Läste en ledare i en av landets hundtidningar. Där beskriver chefredaktören att det minsann går att lära gamla hundar att sitta. Lillmatte i familjen hade tagit familjens sexåringa hund på grundkurs. För att öva ögonkontakt hade man använt köttbullar.

Det hade gått åt många köttbullar, hunden tyckte att det var trevligt med köttbullar och matte stuvade in köttbullar i hunden vilket resulterade i att den spydde när den kom hem.

Detta beskrivs som en liten pitoresk historia, och nästa gång jycken ska på kurs så ska den minsann få fasta innan, så det får plats fler köttbullar.

Jag har själv hjälpt andra med deras hundar och jag ansera att det är upp till var och en om man vill anväda godis eller inte. Problemet kan bli att hunden blir mer godisfixerad än matte/hussefixerad, så jag själv använder aldrig godis, utan enbart röst vi beröm.
Godiset kan jag ju glömma, både hemma i hallen och i byxorna när jag ska tvätta dem, vilket båda är en smula irriterande. Rösten har jag ju alltid med mig, samt att jag vet att min hund har ett ärligt focus på mig, inte på den ev köttbullen.

Men skulle jag på någon sätt vara inblandad i en lydnandkurs där man stuvar i hundarna sån mängd godis att de spyr, så skulle jag åtminstone hålla käft om det misstaget.
Inte skriva om det som något pitoreskt i en krönika.
 
Sv: Hund som spyr efter träning med godis.

Oj, ja det var väl något jag helst inte skulle låtsas om isf.

Fast nu har jag ju en tax så jag skulle inte ens drömma om att ge henne köttbullar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp