Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
bra vs dåligt
- en utställning blir vad du gör den till. Varför är du just du där med din hund?
Jag ser själv när jag är ute på de större utställningarna vilka som är där med sina showhundar och vilka som är där för att få en bedömning på just sin individ.
dyrt?
- dyrt är bara det som inte är värt priset. Klart det kan kännas dyrt om man betalar 350 spänn, åker 20 mil enkel resa för att visa sin hund i en minut och sedan åker man ut direkt med en kvalitetstvåa (särskilt om hunden fått bättre förut).
Men så är det. Det beror på vad domaren vill ha för typ av hund och i vilken form man själv och hunden är i just för dagen.
roligt vs tråkigt
- Det är såklart roligare när det går bra och "allt klaffar". Tråkigt tycker jag är när man pratar med folk runt omkring med samma ras och frågar vad dom fått för kritik och det visar sig att domaren skrivit mer eller mindre samma sak om varenda hund (även om det är bra saker så är det tråkigt).
På stora stockholm nu senast så var det INTE så. Domaren bedömde verkligen varje individ och tog tid på sig!![]()
för och nackdelar
- Det är en stor press på hunden man lägger då det kan vara flera tusen andra hundar och man begär att sin hund ska vara i toppform! Det är detta man tränar mest för, eller i alla fall jag. Hur min hund uppför sig runtomkring och utanför ringen!
Nackdelar vet jag inte om jag vill skriva här, jag har en hel del åsiker om "en viss sorts hundmänniskor". Åker man på större utställningar tror jag de flesta vet vilka jag pratar om.![]()
Det är och ska vara roligt att ställa ut sin hund! Jag ställer ut min hund för att jag tycker det är roligt. Han är inte framavlad för varken avel eller show eller nåt utan en ren sällskapshund! Så det är lite extra kul när det går bra!
Även om det inte går bra jämt så får han i alla fall bättre och bättre kritik för varje gång. Den tycker jag är viktigare än vilken färg man får på bandet![]()
Jag hatar folk med tält
//E
Jag tycker att utställningar är roligt men kan ibland ta en sån j**la tid! Det tråkigaste med utställningar är alla satans domare som känner alla stora uppfödare och dömer till deras fördel! Det är inte ens spännande!vill höra lite åsiker om just hundutställningar
osv..
- bra vs dåligt
- dyrt?
- roligt vs tråkigt
- för och nackdelar
så en trevlig diskussion om hundutställningar..
/rouise
då antar jag att du hatar mej och min familj då![]()
men du kanske kan förklara vaför du hatar folk med tält!