Hundbil med plats för 3-4 stora hundar?

G

Galathea

Ja, vad är den ultimata hundbilen? Jag skall äntligen ta körkort (efter att ha fått presentkort i 30-årspresent så att jag OMÖJLIGT kunde köpa hundkurser för pengarna ;) ) och funderar på vad för bil som kan passa mig. Såå, ni hundnördar med minst 3 hundar modell större (långbenta afghaner), vad har ni för bil?

Jag vill att dom ska åka bekvämt och säkert, samtidigt som jag ibland behöver kunna knö in nån till hund och människa. Och utställningstält, väska, burar och så där. Tja, ni vet. Sedvanlig utrustning för utställningar, träning och tävling helt enkelt.

Vad kör ni? Hur åker era hundar? När jag blir stenrik kommer jag säkert ha två bilar, en stor tävlingsbil och en mindre vardagsbil. Men eh ja, där är jag ju inte riktigt ännu så nån slags medelväg hade varit fint. :p
 
Sv: Hundbil med plats för 3-4 stora hundar?

Jag har nyligen blivit med WV Caddy, och älskar den:love::love::love:

Min är en gammal Anticimexbil som jag hittade på blocket. Billig i inköp, billig i skatt och drift samt lite lagom inkörd så man inte känner sig hemsk när man förvandlar den till hundbil;) Bra komfort i kupén, och helt ok för hundarna där bak (provåkte i skåpet här om dan).

Får säkert plats 5-6 afghaner där bak;)
 
Sv: Hundbil med plats för 3-4 stora hundar?

Lite OT, har inget tips på bil men jag såg er utanför mitt hus igår och förstår varför du behöver utrymme. :D

(Är det Zoria(?) som blivit så stor och fin?)
 
Sv: Hundbil med plats för 3-4 stora hundar?

Ska verkligen kollas upp! Ju mer desto bättre, jag vill ju ändå ha fler så småningom. Och en pudel. Stor, förstås. ;)
 
Sv: Hundbil med plats för 3-4 stora hundar?

Uj, haha! Vet inte riktigt vart ert hus är men tjaa. Vad gjorde jag igår? Tänka tänka. Hade jag tre med mig så var det Cerberus (stora grå), Zoria (svart med lång päls och snoddar i öronpälsen) och hennes syster Kali (svart men med lite kortare ruffsig päls). Så jaa, det var nog Zoria som blivit så stor och fin. :) Hade åtminstone bara mina egna tre igår så någon av dom borde det ju vara du tänker på. :p

Lite konstig i färgerna pga stark höstsol men, Zoria:
307451_10150412487856672_766656671_9984617_748870530_n.jpg
 
Sv: Hundbil med plats för 3-4 stora hundar?

Utan tvekan en Citroen Berlingo Family modellen ( vilket gör att det även är fönster på sidan till hundarna och ingen skramlig oisloerad skuff)

Jag älskade min som hund/gårdsbil.
Billig i inköp och att äga, drog ingen soppa , med nerfällt baksäte blev skuffen enorm, Köpte ett ordentligt lastgaller mot framsätena och hundgrindar bak
( har kvar båda förresten) och la in den största biabädd som fanns och där rumsterade mina två CC gott.
 
Sv: Hundbil med plats för 3-4 stora hundar?

Ja du hade alla tre. :-) Jag och Iver kom precis ut då ni gick förbi vid tre, halv fyra tror jag. Har inte sett henne sen valpbilderna du lagt ut. Superfin!
 
Sv: Hundbil med plats för 3-4 stora hundar?

Den har jag faktiskt sneglat på. Kanske ska fortsätta snegla på den då med andra ord, och kika på vad för lösning jag skulle kunna ha i den. :)
 
Sv: Hundbil med plats för 3-4 stora hundar?

Ja, hon har ju förstås vuxit lite sedan dess. Hon är två nu, och redan svensk utställningschampion, 1 cert i lure coursing samt har hunnit starta en officiell freestyletävling. Hon är en riktig liten prestationsprinsessa, bra på allt man testar. :love:

Ännu mer OT men, bodde inte du långt upp i landet? Eller har ni flyttat tillbaka hit ner nu? Eller har jag drömt det där med långt upp? :p
 
Sv: Hundbil med plats för 3-4 stora hundar?

Vi har bara en mellan stor hund så vi klarar oss på en volvo kombi... ;) Men när vi tävlade agility med förra så åkte vi ofta svägerskans minibuss, man kunde ta bort sista raden med säten, så det var stort utrymme för burar och allt annat man behöver ha och ändå fyra sittplatser.
 
Sv: Hundbil med plats för 3-4 stora hundar?

http://www.abc-annons.se/foto/736766829.jpg

Chevrolet transporter. Måste bara sälja min V70 sen ska jag fylla en sån där :D Jag har lite svårt med Caddy och andra skåpbilar, för att jag inte hör och ser hundarna på samma sätt. Men det är väl en smaksak.

Transportern är inte direkt dyr i inköp och drar inte sådär jättemycket soppa trots sin storlek.
 
Sv: Hundbil med plats för 3-4 stora hundar?

http://www.abc-annons.se/foto/736766829.jpg

Chevrolet transporter. Måste bara sälja min V70 sen ska jag fylla en sån där :D Jag har lite svårt med Caddy och andra skåpbilar, för att jag inte hör och ser hundarna på samma sätt. Men det är väl en smaksak.

Transportern är inte direkt dyr i inköp och drar inte sådär jättemycket soppa trots sin storlek.

Jag håller helt med dig , gillar inte heller skåpbilarna där hundarna ska åka utan att man ser dem, annat än i en liten ruta och oftast i fönsterlösa oisolerade skramliga utrymmen , just därför jag poängterade att det ska vara berlingo FAMILY modellen eftersom den är som vilken kombi som helst bara med Stoort kombiutrymme när bakersta sätet är uppfällt.

När vi sen väntade barn fick jag åter igen börja fundera på större bil eftersom vi nu även behövde få in barnvagn och barn samt oss två och två CC och jag ville inte tulla på utrymmet alls för hundarna.

Jag tittade på transportern men tycker nog att isåfall är chrysler voyagern är ännu mer praktisk , den är riktigt fiffig invändigt där du kan ta bort sätena ett och ett och fälla ner dem i golvet och annars kan du uttnyttja utrymmet i golvet + att den är hög med extra lastutrymme ovanpå eventuella burar.

Så den funderade vi på. Dock är vår hane varmtempererad ( och tiken frusen)vilket har gjort varje sommar att vi har fått ha full muff på AC,n när vi är ute och åker för hanens skull och så har vi andra suttit och frusit .
I min styvfars pathfinder med egen seperat ac till kombiutrymmet låg han dock som en prins och även vi slapp frysa och då jag inte vill ge vårt barn lunginflammation stod därför ett separat ac system för kombiutrymmet högt på önskelistan , vilket inte är sådär jättevanligt, så det blev till slut en Dodge Durango och gud som jag älskar den bilen och hundarna med.

Men i en lägre prisklass som utpräglad hundbil där mna bara behöver två säten är mitt tips berlingo family och en prisklass upp voyagern eller transportern.
 
Sv: Hundbil med plats för 3-4 stora hundar?

Jag har fönster både mellan kupe-skåp och i dörrarna bak i skåpet. Hundarna ser ut lika mycket (om inte mer) som i min kombi med tonade rutor, och kommer närmare mig eftersom det inte finns några baksäten.

Jag lägger in tyg i skåpet så blir det inte så burkigt. Åkte själv däri häromdagen som sagt, och det var bra mycket högre komfort än bak på en buss!
 
Sv: Hundbil med plats för 3-4 stora hundar?

Jo vi var två år i Umeå och utbildade oss lite. Tillbaka sedan ett halvår. Lyckades få lgh i det området jag ville bo om du minns att vi pratade om det. :-)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp