Hunden fnyser.

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Sweet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 8 676
S

Sweet

Min 5 månader gamla golden tik har börjat fnysa ganska mycket, alltså hon blåser ut luft genom nosen som om hon hade något i nosen som hon vill ha bort. Hon gör det inte jämt men flera gånger om dagen så fnyser hon upprepade gånger.

Har tittat i nosen på henne men ser inget konstigt, inget rinner ur nosen heller. Kliar gör det inte heller och hunden är frisk i övrigt.

Vad kan det vara? Bör jag uppsöka veterinär om fnysandet fortsätter?

Vi var ju på utställning förra helgen, kanske har hon fått någon smitta därifrån?

Sv: Hunden fnyser.

Låter som kennelhosta. Inget farligt och brukar gå över av sig självt, men det är ju aldrig fel att besöka vetterinär.
Kan ju också vara noskvalster vilket kan förstöra luktsinnet både tillfälligt och på lång sikt.

Mvh
Björn

Noskvalster kan det mycket väl vara. Tycker du bör höra med en vet. så du får behandling och inga andra vovvar hon träffar smittas.

Om hunden fnyser/nyser inåt, så är det ganska säkert noskvalser. I bland kan man man se i/på hundens nos när djuren kryper.

Om det fortsätter bör du nog uppsöka en vet. för behandling.

Hunden fnyser utåt. Hon "snorar" lite genomskinlig vätska nu också, inga mängder.

Liknande trådar

Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 476
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 316
Senast: TantAgda
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 362
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
880
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10