Hundfysioterapeut!?!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare DreamGodi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 371
D

DreamGodi

Hej! Måste bara skriva av mej lite..
Jag var med min hund hos en hundfysioterapeut igår för att hon har en skada i höger höft. Nu har hon sett lite spänd ut och gått lite illa med vänster bakben, så vi ville att fysioterapeuten skulle känna igenom henne vilket också gjordes. MEN hon bara konstaterade att det förmodligen var en överansträngning och att min hund skulle vila i 2 veckor!! Minst!

Det är absolut inte lätt att vila min BC, så dels vill jag ha lite tips vad jag kan göra med henne som inte anstränger henne fysiskt. Alltså tips på olika former av hjärngympa.

Men till min fundering: Jag trodde att hundfysioterapeuter kunde behandla med massage, ultraljud etc. istället för att bara konstatera fakta. Finns det inget att göra liksom?

Även om jag lyckas vila henne någorlunda i två veckor, så kommer förmodligen problemet tillbaka, eftersom att hon inte belastar båda bakbenen jämnt, utan överbelastar det friska benet..

/DreamGodi

Sv: Hundfysioterapeut!?!

Vet inte, ska till en imorrn. De jag känner som varit där och det varit något propblem med hundarna har fått träningstips just för sin hund. Tex skritta i blåbärsris eller gå över stegar, blivit visade hur de ska massera och liknande.

Sv: Hundfysioterapeut!?!

Jo, en hundfysioterapeut ska behandla.
Jag menar, ägaren själv kan ju konstatera att hunden är stel. Det märker man ju.
Fysioterapeutens jobb är ju ändå att göra någonting åt det, med vilken metod han/hon nu tycker passar till "problemet".

Så jag tycker det verkar jättekonstigt att han/hon inte behandlade din hund!

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
2 157
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för... 2
Svar
27
· Visningar
4 493
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 274
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 851
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka