linzan

Trådstartare
Jag ska iväg och kika på en schäfer på onsdag, jag är verkligen inte den som köper djur och sen tröttnar efter en tid. Har faktiskt aldrig sålt vare sig hästar eller katter jag ägt utan de får stanna tills de dör.
Bara för att klargöra att jag verkligen tänkt igenom detta.
Jag är hundvan och uppväxt med hundar, våra har aldrig suttit i hundgård utan det har alltid varit nån som kunnat gå hem vid lunch och släppa ut dom.

Men nu till frågan, jag har lite knepiga arbetstider ibland och jag har givetvis kikat upp så jag har vänner som kan gå ut med hunden och hålla den sällskap. MEN om det skulle krisa sig, skulle jag då vara en fruktansvärd hundägare om jag har den i hundgården över en dag? :o
Jag ser det verkligen som en nödlösning de dagar jag inte lyckas lösa det. Självklart kommer den få rejäla promenader och tanken är att vi ska gå lite kurser och sådär. Den får följa med till stallet osv.

Ska jag avstå från att skaffa hund eller tkr ni att det är etiskt ok om jag löser det så här de dagar? Jag är lite blödig sådär

Sv: Hundgård

Oj! vad många hemska hundägare det då finns i detta land ;). Nej, du verkar vara en förnuftig människa, hunden klarar sej galant i hundgården.

Som jag ser det är man en dålig hundägare om man inte omplacerar en hund som skulle få det bättre hos någon annan.
Vad gäller hundgårdar så har alla de hundar jag haft älskat sina.
Har en hundgård runt huset med lucka så de kan gå in o ut som de vill, senaste omplaceringen jag hade fick man ropa på ibland, då snön täckt honom där han låg.

De flesta hundar, oavsett ras, behöver ensamhetstränas för att kunna vara själva, oavsett om det är innomhus eller i hundgård.

skrattar, vissa människor tkr ju att det är djurplågeri på hög nivå att sätta dom i en hundgård. Jag tkr inte heller de ska behöva sitta där eller rättare sagt bo där men några timmar borde ju inte kunna skada en så pass "tålig" hund. Men nojjig som man är så känner jag att jag behöver lite bekräftelse på att jag inte är så hemsk som jag inbillar mig ;)

Jag har en stor stuga som den skulle kunna ha som hundkoja och sen att man bygger en rastgård runt där isåfall.
Självklart håller jag med dig om det förstnämnda, jag har dock haft turen att aldrig behöva göra mig av med mina djur.

Du verkar ha en sund inställning till hur en hundgård ska användas så jag ser ingen anledning till varför du inte skulle kunna skaffa hund. Lycka till på onsdag! :)

Stort tack :) Han är 2 år och jag vet att han är van vid att vara ensam så jag tror det kommer gå galant om personkemin stämmer

Liknande trådar

Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 479
Senast: ufot
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 343
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
1 951
Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 534
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår