Hundgodis till träning?

Narcissa

Trådstartare
Jag har för några veckor sedan införskaffat mig en liten hund, blandning mellan chihuahua och pekingese. Hon är tre år och är väldigt lätt att ha lös och lyssnar fint på stanna och liknade. Men jag skulle vilja träna upp mer lydnad och för att kunna detta måste jag ha något att belöna med och det är här problemet uppkommer. Hon vill oftast inte ha något godis alls. Ibland går en sak bra för att nästa gång inte fungera alls. Är det någon som har tips på något som man kan ge och som de flesta hundar gillar?;)
Pipleksaker och sådant fungerar inte heller som belöning. Det är en väldigt kräsen dam.
Min JR är inte alls så kräsen och gör allt för några bitar köttbulle eller Schmackos så jag är inte riktigt van vid detta problem.:D
 
Sv: Hundgodis till träning?

Jag har aldrig stött på en hund som inte älskar leversnittar. Min stora hund äter dem hela, men till lillan (dvärgpinschervalp) får jag dela dem några gånger.
 
Sv: Hundgodis till träning?

Blodpudding. Kan delas upp i hur små bitar du vill och torkas i micron i några minuter för att bli mindre kladdiga. Min hund gör vad som helst för blodpudding... :)

Leverpastej är också populärt, men kladdigare. (Går EJ att torka i ugn märkte jag idag, de smälter och sen stinker det lever i hela lägenheten efteråt.... :crazy:)
 
Sv: Hundgodis till träning?

Leverpastej har testats och äts bara när hon känner för det. Suck. Ska testa det andra!
 
Sv: Hundgodis till träning?

Ingen av mina två gillar levergodis. Kanske för att jag ogillar leverpastej? :p
 
Sv: Hundgodis till träning?

Nu äter förvisso min hund det mesta, men det bästa träningsgodiset vi har haft är pannkakor. Kladdar förvisso lite men går att dela i väldigt små bitar samt att hunden verkligen älskar det och skulle slå knut på sig själv om jag bad honom bara han får sina pannkakor. Annars har det även gått bra med varmkorv, ost, leverpastej eller leverpastejmackor, äpple, morötter, vanligt foder (det brukar ju finnas små testpåsar som man kan köpa eller få och det verkar även fungera på mina vänners något mer kräsna hundar då det är så små mängder att de inte hinner tröttna), kycklingkött (plockat från en hel grillad kyckling) eller hemmagjorda köttbullar.
 
Sv: Hundgodis till träning?

Det mesta av det du skrev upp äter hon inte alls. :(
Men jag får försöka att hitta något som passar damen. :)
 
Sv: Hundgodis till träning?

frolic :D

finns det något bättre i och för sig har jag en labbe MEN kräsen och då funkar frolic i mindre bitar, kladdar inte i fickan och lätt att ha i en burk
 
Sv: Hundgodis till träning?

Jag har aldrig stött på en hund som inte älskar leversnittar. Min stora hund äter dem hela, men till lillan (dvärgpinschervalp) får jag dela dem några gånger.

Då har du inte träffat min ;).

TS:
Min är också helt otroligt kräsen enda köpta hundgodiset som går ner är färsk (väldigt vikigt) frolic. Så fort dom blir hårda ratas dom.
Blodpuddig fungerar ett tag, 4-5 träningspass.
Köttbullar ungefär likadant som blodpudding.
Däremot går korv alltid ner. Vissa dagar gör han vad som helst för en korv medan andra gånger gör han det han ska men slår inte knut på sig själv för en bit.
Det bästa är att köra lite olika, blanda en liten "godispåse" som innehåller lite olika sorters godis som hunden tycker om, då vet den aldrig vad den ska förväntar sig att få, har funkat på min iallafall.

Lycka till! Våra kräsna vovvar kan göra en rätt frustrerade ibland ;).
 
Sv: Hundgodis till träning?

Kycklinglever,kycklinghjärta, bacon,fiskbullar,räkor. Har du provat med externbelöning?Blötmat brukar göra susen!!
 
Sv: Hundgodis till träning?

Min hund levererar inte tilll mindre än Leverpastej eller Köttbullar skurna i små bitar.

Koka kycklingfile´ i lite buljong, sen kan du klippa den i pyttebitar!
Buljong? Är inte det för salt för hundar?
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 191
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 017
Senast: Amaranthe
·
Hundträning Hej på er, Jag önskar hjälp och tips, kanske stöd också. Detta är en väldigt rå och ärlig text. Jag är mentalt slut. Jag mår verkligen...
Svar
11
· Visningar
3 185
Senast: tuaphua
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 759
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • När har ni vänt barnen framåt?
  • Aubergine

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp