alazzi
Trådstartare
Jag trivs med katter och är egentligen ingen hundmänniska. Men dottern på 8 år är totalt hundtokig. Om vi skaffar hund så kommer det bli mitt huvudansvar, det är jag helt medveten om. Min man har haft hundar tidigare, rottweiler och bostonterrier. Och min mamma har en terrier. Och slakta mig inte nu bara för att jag frågar...Jag har inget emot majoriteten av hundar, men en del hundar har jag svårt för. Hundar som ska hoppa upp och slicka mig i ansiktet...Jag gillar det inte. OM jag skulle ha en hund så är det en "enkel" hund som är "lagom sällskaplig och lagom aktiv. En hund som kan följa med mig till stallet och följa med på uteritter utan att jaga allt som rör sig.
En familjehund som även en nybörjare på hundar kan klara av. Inte för stor, dottern vill ju helst ha en pyttehund, men det fungerar ju inte i stallet. Jag är lite svag för Jack Russell, men har läst att de jagar. Så det går ju inte om jag ska ha hunden med mig på uteritter.
Förslag och tankar?
En familjehund som även en nybörjare på hundar kan klara av. Inte för stor, dottern vill ju helst ha en pyttehund, men det fungerar ju inte i stallet. Jag är lite svag för Jack Russell, men har läst att de jagar. Så det går ju inte om jag ska ha hunden med mig på uteritter.
Förslag och tankar?