Hundregistret

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare glee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 023
G

glee

Hur vet man om ens hund är registrerad i Jordbruksverkets hundregister?
Enligt deras hemsida skulle de skicka ut brev till alla hundägare någon gång mellan maj och juni 2004..

Vad jag vet har jag inte fått något brev, kan det vara så att det blev registrerat redan när jag köpte hunden, i mars i år? :confused:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hundregistret

Det kostar 150:- att bli med där. Om du inte har betalt så är ni inte med =)

Var lugn du det kommer. Fick ett "hotbrev" för ett par veckor sedan. Det stod typ "Det är lag på att vara registrerad och vi skiter i om din hund har dött för du ska ändå betala den här räkningen på 150:-"
Det är ju heller ingen mardröm om du skulle slippa få det då det verkar ganska ofunktionellt. Det finns ju ändå register genom SKK bland annat.

Okej.. Jag förstår inte riktigt anledningen till att vara registrerad i båda..? Jaja, får väl se om brevet kommer.

Tippan: Nej, det vet jag att jag inte har gjort. :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 690
Senast: Dentaku
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 429
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 185
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 656
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025