Bukefalos 28 år!

Hundregistret

G

glee

Hur vet man om ens hund är registrerad i Jordbruksverkets hundregister?
Enligt deras hemsida skulle de skicka ut brev till alla hundägare någon gång mellan maj och juni 2004..

Vad jag vet har jag inte fått något brev, kan det vara så att det blev registrerat redan när jag köpte hunden, i mars i år? :confused:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hundregistret

Det kostar 150:- att bli med där. Om du inte har betalt så är ni inte med =)
 
Sv: Hundregistret

Var lugn du det kommer. Fick ett "hotbrev" för ett par veckor sedan. Det stod typ "Det är lag på att vara registrerad och vi skiter i om din hund har dött för du ska ändå betala den här räkningen på 150:-"
Det är ju heller ingen mardröm om du skulle slippa få det då det verkar ganska ofunktionellt. Det finns ju ändå register genom SKK bland annat.
 
Sv: Hundregistret

Okej.. Jag förstår inte riktigt anledningen till att vara registrerad i båda..? Jaja, får väl se om brevet kommer.

Tippan: Nej, det vet jag att jag inte har gjort. :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
15 196
Senast: Migo
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 345
Senast: geting
·
Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
11 143
Senast: nullo-modo
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 708
Senast: Kraxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp