Bukefalos 28 år!

Hundskit i trädgården

MissFideli

Trådstartare
En kompis till mig har precis inhandlat ett litet radhus med tillhörande liten trädgård. Men kruxet är att hon fick sätta upp staket för att hon dagligen hittade hundskit i sin trädgård. Såg inga hundar, men hittade ändå högarna.

Vad räknas det som om hon skulle se nån hund i trädgården? Nu är det ju staket, men om hon skulle ertappat nån ägare vars hund springer i trädgården, kan man anmäla på något vis?
 
Ja, till polisen.

Tillsynslagen säger att hundar och katter inte skall ställa till med oangelägenheter. Om en hund tex en grannes ofta går i och skiter i trädgården så klassas detta som en oangelägenhet......men som sagt jag vet inte hur intresserade polisen är att rota i sådana saker.
 
Nä, och antagligen gör hon inget åt det heller. Men det kan ju vara bra att hota med nått, om inte annat så får väl hundägaren hem ett papper i brevlådan där det står att han/hon är anmäld? Eller?
 
vet inte men om det nu är staket så är det ju ändå mera fel om ägaren går in på gräsmattan och rastar hunden.
sätt upp plakat el nåt om att förbjudet att tillträda, privat mark....
kankse funkar
 
Fast jag tror inte att ägaren går in, utan det är nog snarare så att hunden är lös och springer in där.
 
Tror att det är Weibull som saluför vattenspridare med rörelsedetektor. Kanske nåt att införskaffa? :devil:
 
jag tror inte POLISEN e intreserad mer en att ta folk för fort körning :mad:
 
Spelar ingen roll om de är intresserade eller inte, de är skyldig att ta emot anmäla i vilket fall som helst. :smirk:
 
Jag tror att de dessutom låter, för de är tänkta till att hålla rådjur borta ur trädgårdarna. Hade det varit MIN hund som snosat runt på nåns gräsmatta och blivit "attackerad" av ett vattensprutande monster så hade den dels skällt som en galning och därmed avslöjat bajseriet och dels hade hon nog högst ogärna gått nära trädgården igen.
 
Problemet är väl att hon har en bur står i en del av trädgården där katterna är (innekatter). Men katter tycker väl om vatten? :confused: :angel:
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 306
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 408
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 854
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
2 019
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp